הג'וב החדש של זפט

יו"ר חדש הוצנח לרשימת המפד"ל בפתח תקווה: העיתונאי מוטי זפט. האג'נדה, איך לא: אחדות.

חדשות כיפה אדם צחי 18/09/08 00:00 יח באלול התשסח

הג'וב החדש של זפט

העיתונאי מוטי זפט נבחר לראש רשימת המפד"ל בעיר פתח תקווה . זפט מוכר כעורך עלון "שבתון" המוכר ו"מצב הרוח" החדש, ושימש במשך שנים ככתב ועורך בעיתון "הצופה". כיו"ר הרשימה, צפוי זפט להתמנות לאחר הבחירות לסגן ראש עיר, כמעט בכל קונסטלציה פוליטית.


זפט הוצנח לתפקיד הנוכחי מבחוץ, לאחר תקופה ארוכה של מחלוקות וחוסר הסכמה בין אנשי המפד"ל בפתח תקווה לגבי יושב הראש. שלשה מחברי הסניף התכוונו להתמודד על התפקיד, אך לבסוף הגיעו למסקנה כי התמודדות כזו תגרום להפסד מבחינת היחסים הפנימיים ויחסי הציבור. הפיתרון שהועלה היה הבאת מועמד אטרקטיבי מבחוץ. ח"כ זבולון אורלב, ח"כ ניסן סלומיאנסקי וכן מזכ"ל המפלגה שר שלום גרבי פתחו במסע לאיתור המועמד הראוי.


נענה לפניה (הבחירות בפתח תקוה, צילום: שוקי זהר)


"קראו לי לדגל בלי שום התראה", אומר מוטי בשיחה לכיפה. "זה היה בהפתעה מוחלטת. הייתי בתל אביב, וזבולון אורלב דיבר איתי והעלה את הרעיון. הוא אמר שהוא מכיר אותי כעיתונאי עם השקפה ברורה, ומעורב בענייני ציבור פתח תקווה - לפני כ-20 שנה ייסדתי את המקומון לציבור הדתי, וערכתי אותו עד לפני כשבועיים. הוא טען שזה יביא לגידול במספר המנדטים של המפד"ל. נעניתי לפנייה, ואם עד כה השפעתי דרך כלי המדיה שהיו לי, מעתה אהיה במרכז קבלת ההחלטות.


אתה יוצא לחלוטין מתחום התקשורת?

"את המקומון עזבתי לפני כשבועיים, עוד לפני שידעתי על ההצעה הזו. לגבי שבתון ומצב הרוח - פניתי בעניין ליועצת המשפטית של העירייה, ומה שתאמר, כך אעשה".

איך ההרגשה?

"מעורבת. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, אך לאחר 26 שנים בתחום, ובגילי המופלג - 52 - יש מקום לבחון גם דברים חדשים".


דברך לאומה?

"הציבור הדתי לאומי בפתח תקווה מאופיין בקבוצות: מודרן אורתודוכס, חרד"לים, בתי ספר פרטיים ובתי ספר ממ"ד. במשך שנים התפתחה איבה בין הזרמים השונים. כמי שהיה לצד הממ"ד במשך השנים, הגעתי למסקנה שחייבים לנסות לאחות את הקרעים, מכיוון שבשורה האחרונה כולנו אחים. זה היה הדבר המרכזי שהניע אותי להיכנס לסיפור הפוליטי. וכשם שרק הליכוד יכול היה להחזיר שטחים, כך, אני מאמין, דווקא אני, כמי שנתפס בציבור כעומד לצד הממ"ד, אוכל לסייע גם לממ"ד וגם לפרטיים באותה מידה ובאותה אהבה, ובעיקר להביא ליותר אהבת חינם בתוך המחנה. אולי מפתח תקווה תצא הבשורה לכלל הציבור הדתי הלאומי בישראל".