"הבטחת עגבניות לשבת"

לאור מחירם הגבוה, החליטו ב"חסדי נעמי" לעזוב את העופות ולהתחיל לתרום עגבניות. 2 טון מהירק היוקרתי חולקו בתוך מספר ימים

חדשות כיפה אורי פולק 12/10/10 00:00 ד בחשון התשעא

"הבטחת עגבניות לשבת"
Ajith_chatie-cc-by, צילום: Ajith_chatie-cc-by

מחירי העגבניות הממשיכים להאמיר בשוק, הגיעו באחרונה לשיאים חדשים. בשווקים הסיטונאיים רשמו, נכון להחודש, מחירים הקרובים לעשרה שקלים עבור קילוגרם עגבניות, מחיר הגבוה ב-80% עד 100% ממחיר העגבניות בתקופה שקדמה לראש השנה. המחיר ממוצע לק"ג עגבניות לאורך השנה עומד על 2-2.3 שקלים לק"ג אחד, כך שהמחירים זינקו בכ-400% מהמחיר הממוצע.

לאור המציאות הזו, נתקלו בארגון החסד "חסדי נעמי" בקושי כפול. מחד, פחות ופחות תורמים העבירו לעמותה עגבניות, כפי שמקובל בדרך כלל; מאידך, גם הלחץ לקבלת העגבניות מצד כ-5,000 המשפחות הנזקקות - הלך וגדל. כיוון שכך, החליטו ב"חסדי נעמי" להתמקד בגיוס תרומות לעגבניות, בהנחה כי אכן מדובר במוצר בסיסי שהתייקר יתר על המידה - ולהקים "גמ"ח עגבניות" מיוחד במחסני העמותה אשר בבני ברק.


יו"ר העמותה בשעת חלוקה(צילום: יחצ)


בתוך מספר ימים, חולקו מטעם הארגון למעלה מ-2 מיליון טון עגבניות, בשקיות של ק"ג למשפחה. "בתולדות הארגון לא זוכרים גמ"ח כזה שמיועד רק למוצר אחד, אבל המציאות הכתיבה והצלחנו לשכנע את התורמים", מציין יוסף כהן, יו"ר העמותה, אשר מדגיש כי בכוונתו לגייס בימים הקרובים תרומות נוספות של עגבניות ובכך להגדיל את המלאי לחלוקה עבור המשפחות הנזקקות.

יצויין כי הארגון מחלק מדי חודש למעלה מ-300 טון פירות וירקות, מלבד מצרכי המזון היבשים ושאר המוצרים בקירור. הארגון מחלק את המוצרים בכ-40 מוקדי חלוקה ברחבי הארץ, זאת באמצעות כ-4,000 מתנדבות ומתנדבים