דרעי מדבר על הקרע בש"ס: פניתי לאלי ישי, הוא החליט שהוא לא רוצה לעזור

יו"ר ש"ס התייחס לכשלונותיו הפוליטיים בירושלים ובאלעד והקפיד להאשים אחרים: הוא תקף את אלי ישי על כך שלא סייע בבחירות המקומיות ואת ראש הממשלה נתניהו, על שלא הביע תמיכה פומבית במועמדותו של ליאון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 08:35 כג בחשון התשעד

דרעי מדבר על הקרע בש"ס: פניתי לאלי ישי, הוא החליט שהוא לא רוצה לעזור
Prokurator11-CC-BY, צילום: Prokurator11-CC-BY

יו“ר מפלגת ש“ס, אריה דרעי, העניק אמש (מוצאי שבת) ראיון לתוכנית ”פגוש את העיתונות“ בערוץ 2 והתייחס לכשלונותיו הפוליטיים בבחירות המקומיות ובראשן ההפסד בקרב על ראשות העיר ירושלים, באמצעות מועמדו משה ליאון, וההפסד בעיר אלעד.

דרעי טען בראיון כי אלי ישי סירב לעזור למפלגה בבחירות המקומיות: ”אני פניתי לאלי ישי והוא החליט שהוא לא רוצה לעזור. הוא הוזמן לאלעד והוא לא רצה לבוא. אלי ישי הוזמן לדבר והוא לא רצה לבוא“. הוא הוסיף: ”אני קראתי לו ואני קורא לו גם עכשיו - אלי בוא איתנו, הבית שלך זה איתנו ובוא תעבוד איתנו ביחד. מספיק כבר עם הדברים הללו. זה פוגע בש"ס. אין לי ספק שהדיווחים על פילוג בש"ס פגעו במפלגה“.

בהתייחס למערכת הבחירות המקומיות בירושלים אמר דרעי כי ”משה ליאון הוא מועמד של הליכוד ביתנו, זה היה לא רעיון שלי“. הוא טען כי ליאון דרעי טען כי ליאון מייהוא ”בחור מאוד מוכשר. הוא האיש המתאים ביותר שיכל להיות לירושלים. הוא גם יהודי דתי, מזרחי, הוא גם ליכוד, ציוני דתי, קרוב לחרדים. הוא המראה של הפסיפס של ירושלים“.

דרעי ציין כי ”בפעמים הקודמות היה מועמד חרדי בירושלים, הציבור הדתי והחרדי בירושלים רצו מועמד שלהם. ברגע שלא הועמד מועמד חרדי ולאחר שליברמן קיבל הסכמה מהמפלגות החרדיות - גם אנחנו תמכנו בליאון“. הוא מתח ביקורת על התקשורת, שטענה כי החיבור בינו לבין אביגדור ליברמן, אינו אלא ”קומבינה“: ”אני וליברמן הלכנו יחד באופן גלוי. ברית האחים של בנט ולפיד הוסתרה לאורך מערכת הבחירות הכלליות. כשאנחנו עושים את המהלך הכי לגיטימי שבעולם, מביאים מועמד שיש בו את כל התכונות המצליחות ומתאחדים יחד דתיים, חילונים, רוסים, מזרחים - פתאום זו קומבינה“. עם זאת, דרעי הדגיש כי ”מי שהכתיר את ניר ברקת כראש עיריית ירושלים זה החרדים... ברגע האחרון הם שינו את כל ההבנות שהיו עם ליברמן“.

דרעי תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בכישלונו של משה ליאון בבחירות: ”השני שהכתיר את ניר ברקת זה ביבי נתניהו. הליכוד ביתנו מחליט בסניף הליכוד, מחליט בוועדה המוניציפלית, רוב שרי הליכוד תומכים - וראש הממשלה לא תומך בו. מה זה אומר? נראה לי מצב מאוד מאוד מוזר שהליכוד, הוועדה המוניציפאלית של הליכוד, סניף הליכוד בירושלים, שרי הליכוד תומכים במשה ליאון וראש הממשלה, שהוא ראש הליכוד, לא תומך במועמד הזה בגלל שיקולים כאלה ואחרים שאני לא רוצה לפרט אותם. זה מצב מאוד עגום, ככה לא מתנהלים“.