דין באר שבע כדין צפת

32 רבנים וראשי ישיבות מהגרעינים התורניים בדרום הארץ התכנסו למפגן תמיכה במכתב הרבנים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים. "אם תפתח חקירה נגד אחד הרבנים, נגן עליו"

חדשות כיפה אורי פולק 27/12/10 00:00 כ בטבת התשעא

דין באר שבע כדין צפת
Hamed Saber -cc-byאילוצטרציה, צילום: Hamed Saber -cc-byאילוצטרציה

גם רבני הדרום נגד ההשכרה לערבים: הגרעין התורני "בית מוריה" בעיר באר שבע כינס אמש (א) 32 רבני קהילות וראשי ישיבות מהגרעינים התורניים הממוקמים בדרום הארץ, זאת כהבעת תמיכה למכתב הרבנים שקרא שלא להשכיר דירות לערבים.

כזכור, החודש התפרסם גילוי דעת, עליו חתמו מאות רבני ערים ממטולה ועד אילת, לפיו "אסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי" וכי "המוכר או המשכיר לערבים דירה באזור שגרים בו יהודים גורם נזק גדול לשכניו". בין הרבנים הבולטים החתומים על העצומה: הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב אביגדור נבנצל והרב יוסף שיינין.

במפגש הדגישו הרבנים את מה שהגדירו כ"סכנת ההשתלטות הערבית" בבאר שבע וביתר יישובי הנגב, זאת כיוון שלדבריהם מדובר בתופעה דומה אך שונה מזו המאפיינת את תופעת המסתננים בתל אביב או הערבים בצפת. הרבנים הדגישו כי מדובר במצוקה אשר איננה מוכרת כלל לתושבי המרכז, אשר לעתים אפילו מעדיפים להתעלם ממנה.

עוד הבהירו הרבנים בכנס כי במידה והמשטרה תחליט לפתוח בחקירה כנגד אחד הרבנים - יעמדו כולם כאיש אחד, עם תלמידיהם, כדי להגן עליו.

אחד ממשתתפי הכנס אמר לכיפה כי "מדובר במפגן אחדות מרשים בין רבנים וגרעינים מכל רחבי הארץ. התכנסנו כדי לומר שמה שמטריד את מנוחתם של תושביה היהודיים של צפת ותל אביב, מטריד לא פחות גם אותנו - ועלול להטריד גם תושבי ערים אחרות". לדבריו, ישנה חשיבות למפגש הרבנים, לא פחות מחתימתם על העצומה: "הבהרנו כי לא נתקפל ולא נתחמק - נעמוד כאיש אחד בפני הפרקליטות והמשטרה ונלחם על חופש הביטוי שלנו".