דב קלמנוביץ: קבלן ביצוע חילל את חג השבועות במתחם התחנה בירושלים

על רקע דרישה חרדית לסגור את מתחם התחנה בעיר בשבתות, טוענים מקורבים לחבר מועצת העיר כי קבלן עבד במהלך חג השבועות במקום. קלמנוביץ: "אם הפרטים נכונים אגיש תלונה נגד אותו קבלן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/06/14 13:58 ח בסיון התשעד

דב קלמנוביץ: קבלן ביצוע חילל את חג השבועות במתחם התחנה בירושלים
laser2k-cc-by-sa, צילום: laser2k-cc-by-sa

האם קבלן ביצוע העוסק בהקמת מתקני שיזוף במתחם התחנה בירושלים חילל את חג השבועות, תוך פגיעה בזכויות העובדים ובקדושת החג? כך לפחות טוענים מקורבים לחבר מועצת העיר דב קלמנוביץ.

"חברים טרחו לידע אותי שבעיצמו של חג השבועות בעוד אנחנו נחים אחרי תיקון ליל שבועות, קבלן הביצוע העוסק בהקמת מתקני השיזוף במתחם התחנה, לא נח והמשיך ביום החג יחד עם פועליו בעבודה כביום חול", כתב דב קלמנוביץ במכתב, בו ביקש מאנשים שמכירים את המקרה ליצור איתו קשר, חילונים ודתיים כאחד.

"בעוד שהעיר על מגוון תושביה החילונים והדתיים נחה אחרי ליל הלימוד בשבועות אותו קבלן עבד תוך הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה וזלזול בחג".

לקראת הקיץ מתכוונים להקים במתחם התחנה מעין חוף על שטח של כ-2000 מ"ר. החוף יהיה ממוקף בנוף ים, יפוזר בו חול, סככת מציל, שמשות צבעוניות, מקלחות חול וכדומה. עוד ימוקמו בו סימולטור גלישה וכן דוכני מזון. בעוד הפעילות הינה מבורכת ניכר כי הפגיעה ברגשות הדתיים והפגיעה בחוקי העבודה והמנוחה הינם בעייתיים ביותר.

בירושלים קיים סכסוך עמוק בין הדתיים, החרדים והחילונים ככל שמדובר על שמירת השבת, וכן נושא אשר זולג מהסטטוס קוו נדון בערכאות השונות ואף מגיע לבג"ץ. החרדים דרשו לסגור את מתחם התחנה בשבתות אך לבסוף הוחלט כי המקום ייפתח בשבת. בעוד שמדובר במקום פרטי, מבהיר קלמנוביץ, הוא נחשב גם כמתחם ציבורי לבילוי ועל כן בנוסף לעברה לכאורה על החוק בגין העסקת עובדים בשבת, מדובר גם בפגיעה קשה ברגשות הדתיים במקום נפיץ לכתחילה.

"בעיית השבת עולה בכל מתחם בעיר שפתוח בשבת, כל מתחם כזה מביא לעימות בין מצדדי הבילוי והמסחר בשבתות וחגים לבין השוללים אותו. אבל למה להרגיז ולעבוד בחג בעבודות שאינם בילוי ושאינם מסחר אלא סתם עבודות תשתית וכל זאת כדי לעמוד בתאריך היעד לפתיחת המתחם 10.6.14 וזאת בנוסף להעסקת עובדי קבלן בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה שהינו חוק סוציאלי ולא חוק דתי", כותב קלמנוביץ. "באם נכונים הפרטים שאני מבררם , אנחנו מחויבים לזעוק יחד, חילוניים ודתיים על הפרת חוק ימי המנוחה לעובדים, למחות יחד על חילול החג ועל המחויבות בשמירה על כבודנו כמדינה יהודית שליום המנוחה יש ערך גם ערכי גם דתי וגם סוציאלי".

עוד הוא מוסיף כי "באם נכונים הפרטים (וגם אם אותו קבלן אינו מועסק ישירות על ידי העיריה), יש בכך משום הפרת חוק ואדרוש מראש העיר ניר ברקת ומהנהלת העיר להפסיק את כל ההתקשרויות שיש לעירייה עם אותו קבלן ולהסירו מרשימת מקבלי העבודות מהעירייה זאת בנוסף להגשת תלונה נגדו ולחייבו בתשלום קנס על הפרת החוק".

בשיחה עם 'כיפה' הוסיף קלמנוביץ כי הוא נחוש לפעול כנגד אותו קבלן ולמצות עמו את הדין. "אני מתכוון לקבל עדויות ולדרוש מהעירייה לא להתקשר עם אותו קבלן. העירייה כגוף ציבורי לא יכולה לעבוד עם חברה שמפרה את החוק. אומנם לא מדובר על מתחם של העירייה אך עדיין הוא הינו מקום ציבורי. כפי הנראה הקבלן חשב שמכיוון שמדובר בגוף פרטי מותר לו לעשות שם הכל, אך גם בשטח פרטי יש היבטים ציבוריים. מדובר במקום מאוד נפיץ, למה לעורר עוד מהומות? למה לעבוד דווקא בחג?", הוא שואל.