גם השגרירים יגיעו לחברון

סגן שר החוץ קבע כי שגרירים חדשים במשרד החוץ יחויבו לבקר באתרי מורשת ביהודה ושומרון - וגם במערת המכפלה. "אנו נמצאים בחברון בכוח הזכות ולא בזכות הכוח", הבהיר

חדשות כיפה אורי פולק 23/02/11 00:00 יט באדר א'

גם השגרירים יגיעו לחברון
Tiviet ויקיפדיה העברית, צילום: Tiviet ויקיפדיה העברית

לא רק תלמידי ישראל יבקרו בחברון, אלא גם שגרירי משרד החוץ: סגן שר החוץ, דני איילון, הכריז היום (ד) כי שגרירים חדשים וצוערים מתלמדים במשרד החוץ, יחוייבו בביקור באתרי מורשת יהודית ביהודה ושומרון - וביניהם גם במערת המכפלה. "אנו נמצאים בחברון בכוח הזכות ולא בזכות הכוח", הבהיר איילון.

את הדברים אמר סגן שר החוץ מעל בימת הכנסת ורק שבוע אחרי ששר החינוך, גדעון סער, ביקר בחברון והכריז על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתו יפעיל משרד החינוך תוכנית של ביקורי תלמידים לחברון ומערת המכפלה. כבר בשנת הלימודים הקרובה יתחיל פיילוט של ביקורים בחברון.

על פי הצעתו העדכנית של סגן שר החוץ, השגרירים החדשים יתקבלו על ידי מתיישבי יהודה ושומרון להרצאה ותדרוך על האתרים הקדושים ועל ערכם ההיסטורי. מחלקת ההדרכה של משרד החוץ כבר תודרכה על פי ההנחייה החדשה, כך לדברי איילון, אשר הבהיר כי הוא חושב שמדובר בחלק משמעותי מבחינת הכשרתם של השגרירים.

"יש חשיבות רבה שדיפלומטים המייצגים את ישראל ייזכרו שיש לנו זכות על הארץ הזו, ונוכחותנו כאן אינה בגלל השואה, כפי שהפלסטיניים מנסים להציג", הסביר איילון, "הנכונות שלנו לשלום ולפיוס היא בעקבות הכרה במציאות הקיימת בשטח, ולא כי אין לנו זכות".

ועד מתיישבי יהודה מסר בעקבות הצעתו של סגן שר החוץ כי "העובדה שעד היום לא ביקרו תלמידים ודיפלומטים בחברון, הבסיס של העם היהודי, היא שערורייה. הוועד מברך את דני איילון על יוזמתו. מוטב מאוחר מאשר אף פעם".