גורמים בליכוד מפעילים לחץ על ´כולנו´ להתנגד לחוק ההסדרה

שמאלנים של שבת: שר האוצר, משה כחלון, הצהיר היום שיתכן שמפלגת 'כולנו' לא תתמוך בחוק ההסדרה. "אם חוק ההסדרה פוגע בביהמ"ש העליון לא נתמוך". גורם במפלגה סיפר על לחצים מהליכוד להצביע נגד

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/11/16 14:41 יד בחשון התשעז

גורמים בליכוד מפעילים לחץ על ´כולנו´ להתנגד לחוק ההסדרה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אחרי שבג"ץ דחה את בקשת המדינה לדחיית פינוי עמונה, האם גם חוק ההסדרה בסכנה? שר האוצר, משה כחלון אמר היום בכנס אילת לעיתונות, שלא בטוח כלל שמפלגתו תתמוך בחוק שהועבר שלשום לקריאה טרומית.

כחלון הסביר ואמר ש-"מפלגת כולנו חרתה על דגלה את ההתנגדות לפגיעה בבית המשפט העליון. כולנו לא תתן לפגוע בבית המשפט העליון. אני אדבר עם היועמ"ש, אם חוק ההסדרה פוגע בבית המשפט העליון לא נתמוך. הליכוד רוצה להפוך אותנו לגוי של שבת לשמאלניים תורנים".

מוקדם יותר, פורסם ב'הארץ', שגורם במפלגת 'כולנו' אישר שבכירים בליכוד מפעילים עליהם לחצים כבדים שיטרפדו וימנעו את קידומו של החוק. על פי הפרסום, אמר הגורם ב'כולנו' ש-"בליכוד אמרו לנו במפורש שהם יודעים שהחוק לא נכון והוא לא יעזור להתיישבות", לדברי אותו גורם, חלק מאנשי הליכוד מתנגדים לחוק, אך הם אינם פועלים נגדו באופן פומבי, מחשש לפגיעה במעמדם במפלגה.

צריך להזכיר, כי כל שרי הליכוד וח"כים רבים התחייבו לתמוך בחוק ולהעביר את חוק ההסדרה. אישורו נעשה למורת רוחו של ראש הממשלה, נתניהו שעשה הכל כדי לדחות את ההצבעה עליו בוועדת שרים לענייני חקיקה. כרגע, בליכוד לא מעוניינים לצאת ה"שמאלנים" שדוחים את החוק ולייצר מצב שהבית היהודי עוקפים אותם מימין ולכן הם פונים למי שנחשב הכי 'מתון' מבחינה מדינית בממשלה, קרי, מפלגת 'כולנו'.