ברגע האחרון: ראש עיריית ירושלים ביטל הגעתו לפגישת וועדת בחירת רב ראשי לעיר

ניר ברקת ביטל השתתפותו בפגישת וועדת הבחירות לראשות העיר ירושלים. החשש: חברי ועדה נוספים לא יגיעו והישיבה תתבטל. ראש העיר בתגובה: הפגישה נדחתה בשל אילוצי לו"ז

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 26/05/14 13:07 כו באייר התשעד

ברגע האחרון: ראש עיריית ירושלים ביטל הגעתו לפגישת וועדת בחירת רב ראשי לעיר
יחצ, צילום: יחצ

אחרי שכבר הפסקנו לספור: שוב עיכוב בבחירות לרבנות העיר ירושלים. פגישת וועדת הבחירות שהייתה אמורה להתקיים היום (ב'), להכריע בדבר תאריך בחירות והתנעת המרוץ, עלולה להתבטל ברגע האחרון לאחר שראש העיר ניר ברקת הודיע כי לא יגיע.

היום בשעה 15:00 אמורה להתקיים פגישה ראשונה של וועדת הבחירות לרבנות ירושלים, במסגרתה היום אמורים להכריע בדבר מועד קיום הבחירות ולהתניע את המרוץ. מדובר על פגישה שנקבעה לפני כשבועיים ובאישורם של כל חברי הוועדה. אלא שבשעות הבוקר המאוחרות נודע לחברי הוועדה כי הפגישה צפויה להתבטל בעקבות היעדרות צפויה של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת וכן של נציג מועצת העיר אריה בן נון.

על פי אנשי ברקת, ראש העיר זומן הבוקר לפגישה בהולה למשרד ראש הממשלה בדבר דיון תקציבי. לדבריהם, ראש העיר לא ידע על קיום הפגישה במשרד ראש הממשלה קודם לכן. בימים הקרובים ינסו שוב חברי הוועדה לקיים פגישה ראשונה אולם זאת תתקיים ככל הנראה רק בעוד שבועיים, אלא שבבחירות לרבנות ירושלים, הכל עוד יכול להיות.

כעת, החשש הוא שבעקבות ביטולו של ברקת חברי וועדה נוספים לא יגיעו לדיון וכך הישיבה תתבטל, דבר העלול לדחות עוד את הבחירות לרב הראשי בירושלים.

בחודשים האחרונים טוענים בציונות הדתית כי גורמים בעיריית ירושלים מנסים לעכב את בחירת הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר ירושלים. בחנוכה הקרוב יהיה הרב שטרן בן 70, הגיל המקסימלי בו מותר להתמנות לתפקיד. עם זאת, יש לציין כי ראש העיר ניר ברקת התחייב כבר בקדנציה הקודמת שלו כראש העיר כי יפעל לבחירת רב עיר ציוני, כך שלא ברור אם יש קשר בין הדברים. דחיה נוספת פירושה סיכון נוסף לבחירתו של המועמד של הציונות הדתית, הרב שטרן, לרב העיר.

היום (ב') פורסם ב'כיפה' כי וועדת הבחירות הייתה אמורה לקבוע היום את תאריך הבחירות לרבנות העיר ירושלים ל-י"ב אלול, סמוך לראש השנה ושלושה חודשים לפני הגיעו של הרב שטרן לגיל 70.

תגובת ראש העיר:

בשל אילוצי לו"ז, ישיבת הועדה תתקיים בעוד מספר ימים לאחר סיום אירועי יום ירושלים. ראש העיר נחוש להוביל לבחירת רב ראשי ציוני לירושלים בהמשך להחלטות מועצת העיר על מינוי נציגיה לאסיפה הבוחרת.