בעקבות ריבוי הכיפות המוסד ימנה את הרב X לרב הארגון

הרב, דמות ידועה ומוכרת בציונות הדתי, יתמנה לתפקיד הרב הראשי של הסוכנות החשאית ויהיה חשוף למבצעים המיוחדים של הארגון בחו"ל. בתחבולות תעשה לך הלכה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/02/14 14:38 יז באדר א'

בעקבות ריבוי הכיפות המוסד ימנה את הרב X לרב הארגון
shutterstock, צילום: shutterstock

אחרי צה"ל ומד"א, גם המוסד מצטרף והחליט למנות לראשונה רב ראשי שזהותו חסויה. הרב X יפעל מתוך מטה המוסד במרכז הארץ ויידרש לפסוק בסוגיות הלכתיות מורכבות שנוגעות לפעילות החשאית של המוסד מעבר לים וכן יהיה חשוף למשימות הסודיות ביותר.

ההחלטה התקבלה בעקבות ריבוי חובשי הכיפות הסרוגות המשרתים בגוף הביון הישראלי, המוסד. בארגון החליטו על המינוי של הרב, אשר יהיה ממונה על תחום ההלכה בארגון. אחר שבעבר, בעת שהיה הרב רונצקי הרב הראשי לצה"ל היה הוא פוסק ההלכה של הארגון, החליטו בארגון למנות רב במשרה מלאה שיהיה חשוף לפעילות הארגון וילווה הלכתית את פעילותו החשאית של הארגון מעבר לים, כך פורסם לראשונה במעריב.

אכילת מזון לא כשר, מגע וקיום יחסים עם אישה זרה, הנדרשים לעיתים מסוכני מוסד בחו"ל בעלי זהות כפולה, יהיו רק חלק מהשאלות הסבוכות בהן יידרש לפסוק, האם מותר, אסור וכיצד יש לפעול. בעקבות חשיפתו של הרב למידע רגיש מאוד, במוסד שומרים את זהותו של הרב X תחת מעטה סודיות. מה שכן ניתן לספר הוא שמדובר ברב ידוע ומוכר בציונות הדתית שמזה שנים עוסק בתחום ההלכה והביטחון כאשר בעבר מילא תפקידים רבים ברבנות הצבאית הראשית כאשר המוכר בהם הוא ראש תחום הלכה ברבנות בדרגת אלוף משנה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il