בעקבות הפיגוע: תפילות לרפואת הפצועים בכותל ותפילת שחרית בשער שכם

סגן השר לשירותי דת קורא להגיע להתפלל לרפואת החולים בשעה חמש בצהריים בכותל המערבי. ביום רביעי בבוקר: תפילת שחרית בשער שכם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 16:17 כה בחשון התשעה

בעקבות הפיגוע: תפילות לרפואת הפצועים בכותל ותפילת שחרית בשער שכם
דוברות, צילום: דוברות

בציונות הדתית מוחים, 'בדרך שלנו'. היום (ג') בשעה חמש אחר הצהריים מתכננים חברי מרכז הבית היהודי בראשות סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן לקיים עצרת תפילה קטנה לרפואת הפצועים מהטבח בבית הכנסת קהילת יעקב בהר נוף בירושלים.

בנוסף, מתכננים פעילים לקיים תפילת שחרית מחר בבוקר (ד') בשער שכם בירושלים לאות מחאה על הפיגוע בו נהרגו ארבעה מתפללים בעודם עטויים בטליתות ובתפילין. "הם מגיעים לשכונותינו וטובחים בבית כנסת- אנחנו מביאים את הבית כנסת לשכונתם!", מסרו המארגנים. "לא יפחידו אותנו בבירתנו! מחר, ב7 בבוקר נתפלל כולנו- נשים וגברים, תפילת שחרית בשער שכם. כי כל ירושלים שלנו. כי אנחנו לא מפחדים מאף אחד. כי כשההנהגה ישנה, האזרחים צריכים להתעורר".

במהלך היום התקיימו מספר הפגנות קטנות ברחבי הארץ בעקבות הפיגוע. ביצהר ניסו התושבים להפגין אך פוזרו בידי משטרת ישראל. בנוסף, כ20 מתיישבים חסמו את צומת תלם שבכביש 35 בהר חברון, לתנועת ערבים. זאת בעקבות ריבוי יידויי האבנים והבקת"בים בכביש, ובמחאה על הפיגוע בירושלים.

מיד עם היוודע דבר הפיגוע הרצחני בבית הכנסת בירושלים, יצאו תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת להפגנת הזדהות עם תושבי ירושלים. התלמידים יצאו לצומת מרכזית בפתח תקווה, הניפו את דגלי ישראל ושרו שירי חיזוק. ראש הישיבה, הרב חגי גרוס, אמר "אנו מתפללים עם כל עם ישראל להשבת השקט והביטחון ברחובות ישראל בכלל וירושלים בפרט".

הבוקר, הגיב סגן השר בן דהן על הפיגוע וקרא לגרש את משפחות המחבלים מבתיהם. "גירוש משפחות המחבלים והריסת בתיהם היא הדרך היחידה להחזיר את ההרתעה. גם הרוצחים של שמונת התלמידים מישיבת מרכז הרב הגיעו היו משכונת ג'בל מוכבר והם ממשיכים במסע הטרור שלהם".