בנט: ״מימונה הוא חג האחדות שלנו - מול האחדות של הטרוריסטים בפתח ובחמאס״

חברי הכנסת של הבית היהודי השתתפו בחגיגות המימונה ברחבי הארץ. השר נפתלי בנט התייחס למשא ומתן ואמר " לא יסחטו אותנו ולא יאיימו עלינו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/04/14 21:12 כא בניסן התשעד

בנט: ״מימונה הוא חג האחדות שלנו - מול האחדות של הטרוריסטים בפתח ובחמאס״
דוברות בנט, צילום: דוברות בנט

השר נפתלי בנט השתתף אמש (ב') בחגיגות המימונה של הבית היהודי ביבנה, התייחס לשיחות השלום בין הפתח לחמאס ואמר: "המימונה הוא חג של קרוב לבבות ושל שלום

"גם היום אנחנו קוראים לשכנינו לשלום. אנחנו לא נפסיק לקרוא להם לשלום. אבל למטבע יש שני צדדים", הוסיף בנט. כשאנחנו נקרא לשלום ונקבל טילים, כשאנחנו נקרא לשלום ונקבל הסתה, אנחנו נדע להגיב. לא יסחטו אותנו ולא יאיימו עלינו. מול האחדות שאנחנו שומעים בימים האחרונים בין הפתח והחמאס, שהיא אחדות של טרוריסטים, אנחנו באים עם האחדות שלנו, של עם ישראל״.

בדברים שאמר אמש (ב) השר אורי אריאל בעת חגיגות המימונה התייחס השר לחג המימונה וגם לנושא המדיני, ואמר: "חג המימונה שהוא חג של אמונה וגאולה, הפך להיות חג של כל עם ישראל. החג שהתחיל בגלות צפון אפריקה בתקווה לחזור לארץ ישראל נחגג היום כאן בארץ ישראל עם כלל חלקי עם ישראל והמגזרים.

"למרות האיומים והלחצים מבחוץ, מדינת ישראל ממשיכה להתפתח, ואנחנו נדאג להמשיך ולהצליח: בהוזלת מחירי הדיור ובקידום הכלכלה, בשמירה על הביטחון, בשיפור התחבורה ובאיכות חיים", אמר אריאל.

"אני קורא לראש הממשלה ביום חגיגי זה לא לאבד את האמונה ולא להכנע לסחטנות הפלסטינית לשחרור רוצחים שפלים תוך פגיעה בריבונות ישראל וחוסנה הלאומי רק בשביל הזכות לשבת למו"מ״.

כבכל ערי וישובי הארץ, גם ברחבי השומרון חגגו אמש (ב) אלפים את חג המימונה בישובים הדתיים והחילוניים.

בין השאר התקיימו חגיגות בישובים עלי זהב, יקיר, שבי שומרון, שערי תקוה, עץ אפרים ואלון מורה. בכל מסיבות המינונה הזינו התושבים את החיילים המוצבים בגזרתם וחגגו יחד.

המימונה המרכזית התקיימה בישוב יקיר, בביתו של רב הישוב הרב אהרן כהן, בהשתתפות מאות תושבים ובמעמד ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, סגן ראש המועצה יוסי דגן ומח"ט אפרים אל"מ גיא ברגר.

כל אחד ממאות האורחים זכה לברכה אישית מרב הישוב הרב כהן וכמובן: למופלטה בדבש. בין הנוכחים היו גם הוריה של אדל ביטון, אדוה ורפי, אר זכו לברכה מיוחדת מהרב וממאות החוגגים.

הרב כהן התייחס בדבריו להתקפות בכלי התקשורת על השומרון בשבועות האחרונים: "זכינו שההנהגה של השומרון, ראש המועצה וסגנו, הם גם מנהיגים מעשיים הדוחפים לבניה והקמה, וגם אנשי תורה, הפועלים בהדרכתה של תורה. בימים אלו במיוחד כולנו מחזקים את ידיהם. מח"ט אפרים מכבד אותנו בנוכחותו, ואנו חוגגים יחד באחדות ובשמחה".

(צילום: דוברות שומרון)

ראש המועצה מסיקה אמר לחוגגים: "חג המימונה הוא חג האמונה. בימים שלפני יציאת מצרים הכל היה נראה שחור והעולם כולו היה נגד עם ישראל, אך בכוח האמונה העם יצא ממצרים והגענו לארץ ישראל. כך גם היום, חג האמונה נותן ליהודי את הכוח לעמוד בזכות האמונה גם מול זמנים קשים.

למרות ועל אף האתגרים נמשיך לבנות בתנופה וברחבה בשומרון ובכל רחבי ארץ ישראל. ההתיישבות זה צה"ל וצה"ל זה ההתיישבות".

מסיקה בירך את חיילי צה"ל ואת מח"ט אפרים ואמר כי איש מאנשי השמאל הקיצוני בתקשורת לא יצליח לנתק בצורה מלאכותית בין צה"ל להתיישבות.