בנט: תומכים בהטבות לזוגות חד מיניים, אך לא נשנה את מעמד הנישואין בישראל

יו"ר "הבית היהודי" טוען כי מפלגתו תתמוך במתן הטבות כלכליות לזוגות חד מיניים. עם זאת, הבהיר כי הוא מתנגד להכרה בנישואין אלו: "אנחנו צריכים לעקוף מימין את גרמניה או יוון?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/12/13 16:41 ח בטבת התשעד

בנט: תומכים בהטבות לזוגות חד מיניים, אך לא נשנה את מעמד הנישואין בישראל

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, מבהיר היום (ד‘) בעקבות גל של תגובות ברשתות החברתיות שקראו לו להכיר בנישואין חד מיניים, כי מפלגתו תתנגד לשינוי במעמד הנישואין בישראל וככל הנראה לא תשאר שינוי עקרוני שכזה. עם זאת, בנט הבהיר כי מפלגתו תומכת במתן הטבות כלכליות לזוגות חד מיניים - ”עד השקל האחרון“.

”אנחנו תומכים לתת את ההטבות עליהן מדבר החוק עד השקל האחרון“, כתב בנט בפייסבוק, ”אנחנו מכבדים כל אדם, יהיו הגדרתו והעדפותיו אשר יהיו. מה שאנחנו לא מסכימים עליו - הוא שינסו תחת אצטלה של הטבות לכפות שינוי משמעותי של מעמד הנישואין בישראל בלי דיון ראוי. לכפות שינוי שיהיו לו השלכות שהן מעבר לאותן הטבות, כפי שפעמים רבות קורה בחקיקה“.

עוד טען בנט כי ”יש יותר מדינות בעולם שלא מכירות בנישואין חד מיניים מאשר מדינות שכן. לא מכירים בהם בגרמניה, אוסטריה, פינלנד, אירלנד, שוויץ, אנגליה. יתרה מכך - בדנמרק, איטליה, יוון, רוסיה לא מכירים בזוגיות חד מינית בכלל“.

”האם אנחנו צריכים להיות בצד של אלה שמכירים? האם אנחנו צריכים לעקוף מימין את גרמניה או יוון?“, תהה בנט, ”האם להגדרה של מדינת ישראל כמדינה יהודית יש מה לומר על כך? שאלה טובה ולא פשוטה. אפשר לדון עליה“.

בהתייחס לחילוקי הדעות בתוך מפלגתו ציין בנט כי היא ”מורכבת מדתיים וחילונים, וגם מדרוזים, מגברים מנשים מצעירים ומוותיקים ומעולים חדשים. אנחנו לא מפלגה הומוגנית, ואנחנו גאים בזה. אנחנו גשר המייצג ערכים יהודיים וציוניים, פטריוטיים וליברליים כאחד. אצלנו זה מחייב דיון, ותיקוני ניסוח, ועוד דיונים. וטוב שכך“.