בנט על אזריה: "אם יורשע, יש להעניק לו חנינה מבלי שיישב יום אחד בכלא"

לשר החינוך, ברור שהחייל היורה, לא צריך להיכנס למאסר, גם אם יורשע. "אזריה ומשפחתו שלמו כבר מחיר כבד מנשוא. תהליך החקירה זוהם באופן חמור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/10/16 08:14 ז בתשרי התשעז

בנט על אזריה: "אם יורשע, יש להעניק לו חנינה מבלי שיישב יום אחד בכלא"
הלל מאיר TPS, צילום: הלל מאיר TPS

שר החינוך , נפלי בנט, סובר כי אלאור אזריה צריך לחזור הביתה, לא משנה מה יהיו תוצאות משפטו. "אני עוקב מקרוב אחר כל התהליכים שהתנהלו מול אלאור, והגעתי למסקנה שאם אלאור יורשע, יש להעניק לו חנינה מיידי מבלי שיישב יום אחד בכלא". כך כתב בדף הפייסבוק שלו.

"למה?", ממשיך בנט ומייד מונה מספר סיבות כשבראשן הוא מפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון לשעב יעלון. "תהליך החקירה זוהם באופן חמור כאשר רה״מ ושרהב״ט דאז חרצו את גורלו בטרם משפט. הצבא גם פרסם תחקיר צבאי תוך כדי חקירת מצ״ח, בניגוד לחוק השיפוט הצבאי (!), דבר שגם זיהם את התהליכים". בהמשך כותב שר החינוך כי "אזריה ומשפחתו שלמו כבר מחיר כבד מנשוא".

בנט פונה גם במסר ללוחמים כי "אין חייל שלא מבין כבר שאסור לירות במחבל מנוטרל, מצד שני הכרחי לתת גב ללוחמים שלנו שנמצאים בשטח, ומסכנים את חייהם אל מול גל טרור רצחני. יש לזכור: לא מדובר באיש חף מפשע. מדובר במחבל שמטרתו היתה לרצוח יהודים". בסוף סיבותיו, מזכיר בנט את פרשת קו 300 וטוען ש- "מקרה אזריה הוא קל לאין ערוך מפרשת קו-300 שם הוענקו חנינות עוד בטרם משפט". לסיום, אומר שר החינוך כי לאור הסיבות שמנה, מקומו של אזריה בביתו, "זה הדבר הנכון לעשות. הגיע הזמן שאלאור יחזור הביתה.