בנט נגד לבני, ובחזרה

עם צאת החג התקוטטו השרים בדפי הפייסבוק שלהם סביב סערת נשות הכותל. בנט: המכתב מעולם לא הגיע. לבני: בנט מעולם לא התקשר

חדשות כיפה נטעל בנדל, כיפה 16/05/13 10:10 ז בסיון התשעג

בנט נגד לבני, ובחזרה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

חילופי האשמות בין נפתלי בנט, שר הכלכלה והמסחר, ושרת המשפטים, ציפי לבני, בסוגיית נשות הכותל, "היא נכנסה בי. כותרת בערוץ 2. וואו" כתב בנט בדף הפייסבוק האישי שלו. זאת על רקע מכתב שלטענת לבני נשלח לבנט ובו נאמר כי לא תאפשר לו לבצע תקנות חדשות ברחבת הכותל.

"רק יצא חג השבועות ואני מוצף בפניות של התקשורת" כתב השר בנט אמש ביציאת חג השבועות "מה קרה? ציפי לבני 'שלחה' לי מכתב בו היא אומרת שלא תאפשר להתקין שום תקנות בכותל" כתב בנט בפייסבוק. בנט פרט והסביר כי ישנה מתיחות בין נשות הכותל לבין "קבוצות אחרות באוכלוסיה - בעיקר החרדים". יוזמ, שרנסקי נראית כמקובלת על כל הצדדים אולם לטענת בנט יקח שנה שלמה לבניית רחבת כותל שלישית. כתוצאה מכך תיקן השר בנט תקנות חדשות בכותל המערבי שמשמעותן כי עד בניית הרחבה השלישית תאסר על נשות הכותל תפילה בתפילין וטלית.

"בתפקידי כשר הדתות, אלו האפשרויות העומדות בפניי: אני יכול לא לעשות דבר, ואז יהיו עימותים נרחבים בכותל בשנה הקרובה, הפגנות המוניות, אלימות ועוד. אני יכול להתקין תקנות על מנת לאסור עליהן תפילה בצורה זו ולהחזיר את המצב שהיה קיים עד כה" הסביר בנט "בחרתי בדרך שלישית, של ניסיון לפשרה. ניהלתי לא מעט שיחות עם שני הצדדים, והיה לי יסוד להניח שנצליח להגיע לפשרה בה כל צד יוותר קצת, ואני לא אצטרך לתקן תקנות. בימים הקרובים קיוויתי להשיג פשרה זו".

אלא שאז אומר בנט "ציפי לבני הודיעה בתקשורת שלא תאפשר לי להתקין תקנות (אכן, היא יכולה לעשות זאת כשרת משפטים). זה כמובן חותר תחת יכולתי להשיג את הפשרה. התקנות היו המנוף שלי על מנת להשיג את הפשרה המיוחלת". עוד הוסיף בנט כי "לבני לא דיברה איתי. לא התייעצה איתי על מנת להבין איפה אנחנו עומדים בניסיונות הפישור העדינים".

בנט לא הסתפק בגלגול השתלשלות הדברים ועבר לתקיפה חזיתי של שרת המשפטים "כמו פיל בחנות חרסינה היא פגעה מאוד בסיכוי להגיע לפשרה" תוקף בנט "את המכתב שהיא כביכול העבירה לי, לא באמת קיבלתי. הכל בשביל להשיג כותרת בעיתון. חבל. לא כך צריך לנהוג שר בישראל. אני מקווה שהיא מנהלת את המו"מ עם הפלסטינים בצורה יותר רצינית ולא בספינים".

לבני לא נשארה חייבת, ותקפה בחזרה את בנט, גם היא בדף הפייסבוק שלה. "נפתלי בנט, נו באמת! השר בנט נסער. הוא טוען שלא התייעצתי איתו לפני שכתבתי לו מכתב שבו הבהרתי את עמדתי באשר לתפילת נשים בכותל". לטענת לבני "מאז שפרצה סערת הכותל ועד היום השר בנט לא התקשר ולא עדכן אותי בניסיונות הפשרה שהוא טוען שהוא מנהל בסוגייה, למרות שעל פי החוק שנינו אמורים לחתום על התקנות ולכן אין לו להלין אלא על עצמו".

שרת המשפטים הפתיעה וסיפרה כי היא "באופן אישי מתפללת בבית כנסת אורתודוכסי ומחילה על עצמי מנהגים אלה, ואני מודה שהיה קשה לי אישית לראותן מתפללות בדרך אחרת ולעכל זאת. אבל אני מאמינה שהבשילה העת - חוקתית וחברתית-תרבותית - ליישם מדיניות סובלנית ופלורליסטית במדינת ישראל".