בנט לנתניהו: חזור בך מהסכמתך למדינה פלסטינית

יו"ר "הבית היהודי" טוען כי "המדיניות של נתניהו היא סכיזופרנית: מצד אחד תומך במדינה פלסטינית, מצד שני מתנגד להקמתה. עליו להודיע לעולם כי הוא חוזר בו מהסכמתו למדינה פלסטינית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/11/12 09:22 טו בכסלו התשעג

בנט לנתניהו: חזור בך מהסכמתך למדינה פלסטינית
יחצ, צילום: יחצ

נוכח ההצהרה הצפויה על מדינת פלסטינית כמדינה "משקיפה" בעצרת האומות המאוחדות, קרא היום (ה') נפתלי בנט, יו"ר "הבית היהודי", לנקוט צעדים מדיניים בעקבות המהלך, ובראשם להודיע כי הממשלה מתנגדת להקמת מדינת פלסטינית, בניגוד לדברים שאמר בעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"האו"ם היום יצביע בעד מדינה פלסטינית כי ממשלת נתניהו-ליברמן בעד מדינה פלסטינית, ואין לנתניהו דרך להסביר למה הוא מתנגד להקמתה", טען בנט, שציין כי "היום הולכת להתקבל החלטה חמורה מאוד באו"ם של הכרה באש"ף כמדינה שאינה חברה. להחלטה יש השלכות מעשיות חמורות. קציני צה"ל יהיו חשופים לראשונה לתביעות פליליות בבית הדין הבינלאומי בהאג ועוד".

לטענת בנט, הממשלה לא מתנגדת למהלך מפני שנתניהו כבר הביע בעבר תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית, במסגרת נאום בר-אילן. בעיניו, הפתרון הוא "להפוך מדיניות. להודיע שאנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. זה הדבר הערכי והנכון לעשות. כל ישראלי שעיניו בראשו יודע שמסירת יהודה ושומרון לפלסטינים תוביל למבול טילים על גוש דן. היום זה כבר ברור. כל ישראלי גם יודע שהארץ היא שלנו".

"מדיניות נתניהו היא סכיזופרנית: מצד אחד תומך במדינה פלסטינית, מצד שני מתנגד להקמתה. ובצדק העולם לא מבין מה הוא רוצה", סיכם בנט, שקרא לראש הממשלה "להודיע היום שהוא חוזר בו מהסכמתו למדינה פלסטינית".