בנט: "כ-100 ק"מ מישראל רוצחים ילדים בגז והעולם שותק"

השר בנט ביקר בפתיחת שנת הלימודים בעיר קריית גת. בביקורו התייחס למצב הביטחוני ביהודה ושומרון ואמר: "כל עוד שצה"ל יהיה חזק נחוש ותקיף אני לא צופה שום התעוררות ביו"ש"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/08/13 17:00 כא באלול התשעג

בנט: "כ-100 ק"מ מישראל רוצחים ילדים בגז והעולם שותק"

יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, ביקר היום (ג‘) בפתיחת שנת הלימודים בעיר קריית גת. אל האירוע הגיע בנט היישר מטקס פתיחת שנה"ל של בתו אשר החלה היום ללמוד בכיתה א'. ארבעת ילדיו חזרו גם הם הבוקר לספסל הלימודים.

במהלך הביקור קיבל סקירה מקצועית מהנהלת ויצ"ו ומהצוותים המקצועיים. השר בנט בירך את הילדים והצוותים ואמר: "הילדים הם הדבר היקר והחשוב ביותר שלנו וההשקעה בשנותיהם הראשונות קריטית להתפתחותם ולשגשוגם. תודה לארגונים ולמפעילים השונים על הנשמה שמשקיעים בטיפוח ובחינוך דור העתיד של המדינה. החינוך בגיל הרך הוא גולת הכותרת של משרד הכלכלה ונמשיך להשקיע בו גם כדי לקדם השתלבותן של יותר ויותר נשים בשוק העבודה".

בהקשר הסורי אמר שר הכלכלה בנט: "אני מאחל לילדי ישראל המון הצלחה בלימודים, לא ייתכן שבזמן שאנחנו שולחים את ילדינו לבתי הספר, כ-100 ק"מ מישראל רוצחים ילדים בגזים והעולם שותק או מתעלם. התפקיד של מדינת ישראל זה להיות נורת האזהרה והמצפון של העולם כשמדובר ברצח ילדים בגז. ולא יכול להיות שהאו"ם שיודע כל כך יפה לפתוח ועדות חקירה על תקיפת של טרוריסטים במרמרה באותה מידה מתעלם לגמרי מרצח ילדים בסוריה. העולם מתחיל להתעורר, אני מקווה שהעולם גם יפעל ולא רק ידבר. אנחנו במדינת ישראל צריכים להתנהל באחריות ובתבונה".

באשר לחינוך המקצועי בביקור בבית ספר אורט בעיר אמר השר בנט: "בבית הספר שלכם יש שלושה דברים שאני מאוד אוהב: מנועי רכב, מוזיקה וכמו שאתם רואים הנושא של טיפוח השיער מאוד נוגע לליבי. אתם בחינוך המקצועי עושים את הדברים החשובים ביותר במדינת ישראל, לא רק לומדים לימודי אוויר אלא דברים שהמדינה צריכה באמת. אתם העתיד של מדינת ישראל. אני קורא לציבור ללכת ללמוד מקצועות אמיתיים ולא מקצועות אוויר אלא מקצועות שאפשר לעשות ולייצר איתם. כשתצאו לשוק העבודה אתם תרוויחו היום משכורות יותר טובות מעורכי דין".

בנוסף התייחס השר בנט גם לנושא תג המחיר ואמר: "תג מחיר זה דבר בלתי נסבל ואני מגבה את חיילי צה"ל בכל סיטואציה. חיילי צה"ל הנמצאים בסיכון צריכים להפעיל כל אמצעי כדי להגן על חייהם יהיה המחיר אשר יהיה. אני לא אקבל ולא אהיה סובלני במילימטר לאלימות של טרוריסטים פלסטיניים. צריך לתת לצה"ל לפעול ולהגן עלינו. כל עוד שצה"ל יהיה חזק נחוש ותקיף אני לא צופה שום התעוררות ביו"ש".

את שנת הלימודים בחר יו"ר הבית היהודי לפתוח בתיכון בקרית גת לאות הוקרה לפעולת מדריכי מעגלים על ההישג שלהם. השנה - יותר 40% מתלמידי בתי הספר המקיפים בממ"ד פנו למכינות קדם צבאיות ולישיבות הסדר כדי להגיע למסלולי גיוס משמעותיים ולתרום למדינה. אסף וייס, מנכ"ל מעגלים אמר כי ההישג שייך בראש והראשונה למדריכים שנוגעים יום יום בלב התלמידים ובשיתוף הפעולה המצוין עם הנהלות בתי הספר. ”אני מאמין שעם תמיכה ועזרה משמעותית של ראשי הציבור בכנסת ובממשלה נתעצם ונצליח להעלות את אחוז המתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל ובשירות הלאומי“, אמר וייס.