בנט: "הציונות הדתית צריכה לעבור עוד כברת דרך בשילוב נשים"

יו"ר "הבית היהודי" אמר את הדברים בפגישתו עם אילנה דרור, ראש רשימת "הבית היהודי" בגבעת זאב. בסך הכל הציבה המפלגה כ-50 נשים בצמרות רשימותיה ברחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/13 09:23 כז בתשרי התשעד

בנט: "הציונות הדתית צריכה לעבור עוד כברת דרך בשילוב נשים"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

"מאוד מצא חן בעיניי שהרשימה בגבעת זאב היא בראשות אשה" - כך אמר אמש (ב‘) יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, במהלך חוג בית בגבעת זאב לקראת הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו ב- 22 באוקטובר. בראש הרשימה עומדת אילנה דרור, מנהלת בכירה בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. "יש לנו בציונות הדתית עוד כברת דרך רצינית בעניין", הוסיף. "צריך לתקן ומהר". בנט ציין לטובה את העובדה של רשימה מעורבת של דתיים וחילוניים, כפי שקיימת ברשימות רבות נוספות ברחבי הארץ. במעלה אדומים, בנט בירך גם על שיתוף הפעולה עם חב"ד.

בביקורו במעלה אדומים - שם אשה מוצבת במקום שני ברשימה - בנט הדגיש: "אני לא פמיניסט, אבל בחברה שלי מעל חצי מהמנהלים היו מנהלות, לא כי אני פמיניסט, כי הן היו תותחיות וזה היה טובת החברה. טובת מדינת ישראל זה שילוב של נשים". הבית היהודי הציבה כ- 50 נשים בצמרות רשימותיה ברחבי הארץ.

בנט הדגיש את החשיבות בשילוב חילוניים ברשימות: "לא סוד שהרבה שנים המפד"ל היתה מפלגה סקטוריאלית. היום ברמה הלאומית אנחנו כבר לא מסכנים. אנחנו יודעים להוביל בצבא ובעולם העסקים. אין צורך עוד במפלגה על טהרת הסקטוריאליות. שאיפתנו לא לשבת יותר בספסל האחורי באוטובוס, אלא לשים יד על ההגה ועמדנו במשימה. אנחנו לא היד היחידה, אבל אנחנו עם יד על ההגה.

"איבדנו עם זאת פריווילגיות שהיו לנו: אחת מהן היא לדאוג לסקטור. אני צריך לדאוג ליוקר המחיה של כל עם ישראל, ולמעונות ולתעשייה. הדבר השני - את הזכות לקבל את מלוא הדרישות שלנו בכל התחומים. לכן זה חיי פשרות, אבל זאת הנהגה. השלישית - לעזוב את ההגה כשלא נוח לנו. למשל, קרה דבר רע מאוד, הממשלה הצביעה בעד שחרור מחבלים. זה אסון. כולנו התנגדנו. במצב כזה עומדת בפניי ברירה - פורשים? אידיאולוגית זה נכון. מהותית זה לא נכון, כי אם אנחנו רוצים לייצג את כל עם ישראל, צריך לראות יד יציבה שלא בורחת מכל מהמורה. זה לא אומר שנשאר בממשלה בכל מחיר - יש לנו קווים אדומים מאוד ברורים".

בנוגע לשעון קיץ אמר בנט: "אנחנו תחת שעון קיץ, וזה טוב. עשרות שנים כולם ידעו שלא הגיוני שבאלול כבר אין שעון קיץ, וישראל הוחזקה שבויה בידי קבוצות אינטרסים". ואילו בנוגע לשוויון בנט אמר בנט: "הגענו לפשרה בין הכיוון המקורי של לפיד שהיה רע מאוד, לכך ש- 90% בכיוון שלנו. הרטוריקה על הראש של החרדים היא רעה וההתנפלות עליהם לא טובה, אבל אנחנו מפרקים פה לאט לאט פצצת זמן שהיתה קורסת על כולנו. 30% מילדי כיתה א הם חרדים. זה בסדר, אבל כשלאורך זמן לא ישרתו ולא יעבדו תהיה קריסה. בעיניי, הרבה יותר חשוב שהם יעבדו משירות צבאי. הצבא מסתדר מאוד יפה, הכלכלה לא".

שר הכלכלה התייחס גם ליוקר המחיה ואמר: "החזון שלנו הוא להוביל את כל מדינת ישראל למדינה יותר יהודית שדואגת לא רק למעמד הביניים אלא גם לשכבות החלשות. קשה לשרוד במדינת ישראל. זוג נורמטיבי ששני בני הזוג עובדים, עושים צבא, משלמים מסים ומתקשים לגמור את החודש - זה לא אמור להיות כל כך קשה. בתחום שאני אמון עליו, אנחנו עוברים תחום תחום ופותחים את הפקקים שמייצרים את העלויות".