בנט: גיוס כללי בסיעה למען ישיבות ההסדר

לקראת הדיון על ישיבות ההסדר בוועדת הגיוס בראשות ח"כ איילת שקד, השר בנט הודיע על גיוס של הסיעה למען הישיבות. לראשי הישיבות אמר: "להטיף לישיבות ההסדר על נתינה – זאת חוצפה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/08/13 16:12 כג באלול התשעג

בנט: גיוס כללי בסיעה למען ישיבות ההסדר

סיעת הבית היהודי קיימה היום (ה‘) יום עיון בבית הרב קוק בדרום תל אביב. המקום נבחר ליום העיון, שנקבע לפני כחודש, בשל החשיבות שהבית היהודי רואה בפיתוח דרום תל אביב. במהלך יום העיון, התקיימו דיונים מדיניים, מוניציפאליים, על ישיבות ההסדר ועל לקחים מהעקירה מגוש קטיף. במהלך היום הסיעה סיירה בשכונת נווה צדק והתרשמה ממלחמה שמנהלת הקרן למורשת תל אביב יפו לשימור בתי הכנסת הנוסטלגיים באזור.

במהלך הדיון על גוש קטיף חברי הסיעה הבטיחו כי לא יתנו יד להתנתקות שניה. דיון מעניין נוסף היה על ישיבות ההסדר, בהשתתפות ראשי ישיבות הסדר. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט הודיע על גיוס כללי בסיעה לקראת ישיבת ועדת הגיוס בראשות יו"ר הסיעה, ח"כ איילת שקד, שתתקיים ביום שלישי על נושא ישיבות ההסדר. הוא אף הודיע כי ינסה להגיע בעצמו לדיון.

"ישיבות ההסדר זה לא דבר סקטוריאלי", אמר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, "להטיף לישיבות ההסדר מהי נתניה זאת חוצפה ודבר הזוי. בוועדה לשוויון בנטל אני לא רוצה רק תוצאה, שתהיה בסדר. אני רוצה את הרמת קרן ישיבות ההסדר. אף אחד לא ילמד אותנו מה זה תרומה למען עם ישראל, מה זה נפילה למען עם ישראל, התיישבות למען עם ישראל. אף אחד".

בנט המשיך: "אני רוצה לומר לכם תודה. אתם לא כאן כעניים בפתח, אתם לא צריכים לבקש שום דבר. אנחנו עבדים שלם ומשרתים שלכם כדי שתמשיכו לעשות את עבודת הקודש שאתם עושים כל יום. מבחינתי זה קו אדום מוחלט ונעמוד על המשך הקידוש השם שאתם עושים כל כך הרבה שנים".

"אנחנו בדרך מאוד לא פשוטה", הסביר בנט, "קיבלנו יד על ההגה, אבל יש עוד שתי ידיים - של הליכוד ושל יש עתיד. זה התחיל בדיעבד. עכשיו זה לכתחילה - להיות חלק מהמורכבויות של הנהגה. אם אנחנו שואפים להביא טוב - יש את כל המהלכים הטקטיים שעושים, אבל השאיפה האמיתית היא הנהגה יהודית למדינת ישראל“.