בנט: אף אחד לא יטיף לנו על המוסריות שלנו

באזכרה לחללי צה"ל נאם יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ואמר כי "אף אחד בעולם, לעולם לא יטיף לנו על המוסריות שלנו. את הזכות להטיף לנו בענייני מוסר העולם איבד מזמן".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/05/14 13:09 ה באייר התשעד

בנט: אף אחד לא יטיף לנו על המוסריות שלנו
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט השתתף באזכרה לחללי צה"ל בבית העלמין הצבאי בחולון והתייחס להאשמות בעבר אשר פיקפקו במוסריות פעולות הצבא. "דווקא במקום זה נאמר בקול צלול: אף אחד, אף אחד בעולם, לעולם לא יטיף לנו על המוסריות שלנו. לא השותקים על הטבח בסוריה, או הדוממים על טילים המשוגרים על ילדים בדרום הארץ כבר שנים. את הזכות להטיף לנו בענייני מוסר העולם איבד מזמן", אמר בנט.

"העין רואה והראש מסרב להאמין ,מולנו מעין עיר שלמה המלאה באבנים ומצבות אבן ,שורה ועוד שורה ,והלב נקרע. במקום לבנות עוד בית בישראל, סותתו האבנים למצבות המכסות על הבנים. האבנים דוממות הן, אך זעקת הבנים ,מהדהדת בכל קצוות הארץ והיא לנו כצוואה -הנה נתנו למדינה את היקר מכל ,את חיינו- אתם הבטיחו כי כל זאת לא היה לשווא", הוא הוסיף. "עשרים ושלוש אלף ,מאה שישים ותשעה חללים, זהו מחיר הדמים הבלתי נתפס, מחיר אותו נדרשנו לשלם על מזבח החירות ותקומת ישראל בארצו".

עוד אמר כי "לא מעט מהנופלים כאן, נהרגו על קידוש ערכי המוסר וטוהר הנשק של העם היהודי. טוהר הנשק והאיפוק לא פעם עלו לנו בדם. חיילים נפלו במבצעים שנֶעֵשו כדי שלא לפגוע בחפים מפשע, ואזרחים נפגעו בגלל מבצעים שלא נעשו כדי שלא יְפָגְעוּ אנשים בקרב אויבינו שאינם מעורבים בלחימה".

"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו ,בכל פעם צורר ואויב אחר, אך הרעיון והמניע זהים ויש להם רק הסבר אחד- שנאה ופחדנות", אמר יו"ר הבית היהודי. "שנאה לעם היהודי ולערכים שהוא מייצג ופחדנות להתמודד עם המראה המוסרית המוצבת כנגדם. כולנו כחברה מכירים בחוב המוסרי העצום שאנו חבים לכם בני משפחת השכול על קורבנכם ואובדנכם וכולנו מצווים לפעול לבנייתה של מדינת ישראל, לחזק את עוצמתה הן הביטחונית ולא פחות החברתית ,לבנות כאן מדינה לתפארת ,כזו שתהייה "אור לגויים" רק כך נבטיח כי מותם של הבנים לא היה לשווא".