בנו של האלוף אלון: אבא שלי בכלל לא שמאלני

שיחה בין נער גבעות לבנו של האלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד המרכז, הוגדרה כהטרדה ואף כוללת איומים. עו"ד איתמר בן גביר הציג את תמלול השיחה, שהוכיחה אחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/13 08:14 כד באב התשעג

בנו של האלוף אלון: אבא שלי בכלל לא שמאלני
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לפני מספר ימים נעצר נער גבעות ש' בחשד לאיומים והטרדות כנגד אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון. החוקרים מהיחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י הכינו נגד ש' תיק חמור בטענה כי הוא התקשר מספר פעמים לביתו של האלוף ואייים עליו החוקרים הגיעו לבית המשפט מצויידים ברישום של שיחות שיצאו מהפלאפון של ש' לבית של אלוף פיקוד המרכז, כאשר לטענתם מדובר בתיק חמור ביותר, אלא שבדיון נהפכה הקערה על פיה, ועו"ד של ש' איתמר בן גביר, שנשכר מטעם עמותת חננו לייצג בתיק, הפתיע כאשר גילה בבית המשפט כי לא מדובר בשיחות של "הטרדה", אלא בשיחות טלפוניות בן בנו של אלוף פיקוד המרכז לבין ש' כאשר במהלכם אף נקבעה פגישה בין הצדדים, שלא יצאה לפועל מאחר ואלוף הפיקוד ורעייתו הטילו וטו עליה.

עו"ד בן גביר טען כי במהלך החודש האחרון התקשר ש' אל בית אלוף הפיקוד אך לא היה מדובר בשיחת הטרדה. עו"ד בן גביר הציג תמלול של השיחה:

נער גבעות: שלום. אפשר לקבל את ניצן אלון ?

רעייתו: רגע.

בנתיים עולה הבן של ניצן על השיחה: שלום את מי רוצים?

נער גבעות : את אבא ?

הבן : מי רוצה את אבא ?

נער גבעות : אבא הוציא צו מנהלי לחבר שלי, ואנחנו רוצים לדבר איתו על זה שהוא שמאלני ופוגע במתיישבים, רודף אותנו הורס לנו את הגבעות והבתים ואחרי זה עוד מוציא צווים מנהליים.

הבן : אבא לא ממש שמאלני.

נער הגבעות: אז למה אבא הוציא צו מנהלי לחבר שלי, ולמה אבא הרחיק חבר אחר מהבית בלי משפט בלי הוכחות בלי ראיות.

הבן : לא. אתם לא מבינים....

נער גבעות: מה אנחנו לא מבינים. בוא תראה את הצווים שאבא שלך חתם עליהם, וגם תמיד אבא שלך נגדנו, רודף אותנו, הורס לנו את הבתים שלנו, למה הוא לא הורס אפילו בית אחד של ערבים ?

הבן : אתם יודעים מה בואו ניפגש.

נער גבעות : מה פתאום להיפגש איתך?

הבן : למה ממה אתם מפחדים?

נער גבעות ( לאחר שמלחשש עם חבריו) אתה יודע מה בסדר. בוא ניפגש. אתה תאמר את העמדה שלך, אנחנו נציג את העמדה שלנו, אין לנו שום דבר נגדך אבל יש לנו הרבה נגד אבא שלך שמתנכל ליהודים.

הבן : אוקי , אולי תגיעו אלי לבית.

נער גבעות : לא רוצים, אבל אתה גר ב... אני גר ב.... בוא ניפגש באמצע הדרך בתחנת דלק.

הבן : סגור, קבענו שם בשעה......

אלא שהפגישה לא יצאה אל הפועל. נער הגבעות חיכה לבן האלוף והתכוון לשטוח בפניו את הטענות השונות שיש כנגד אלוף הפיקוד, ואולם, דבר הפגישה נודע לניצן אלון ורעייתו שאסרו על הבן להגיע, ואף פנו למשטרה שכאמור עצרה את הצעיר, אלא שכאשר הדברים נטענו, נגרמה לחוקרים מבוכה גדולה, וגם הבקשה עצמה נהפכה להיות בקשת שחרור כנגד נער הגבעות ולא בקשת מעצר.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי "המשטרה רצתה להפוך את התיק לחמור, אך ברגע שהטחתי בחוקרים את העובדה כי הבן של ניצן אלון הוא זה שלמעשה הזמין את הלקוח שלי לפגישה, כל התיק קרס. רק חבל שאלוף הפיקוד ורעייתו לא היו מספיק פולראליסטים כדי לאפשר לבנם להיחשף לדעות שונות, בדמוקרטיה צריך לשמוע גם ביקורת על מעשיך, וניצן אלון צריך להבין שהוא לא יוכל למנוע את מבנו לשמוע את הביקורת נגד מעשיו".