בית המשפט המחוזי: מכון לנדר יעבור לידי הקריה האקדמית אונו

בתום חודש של אי וודאות קבע שופט בית המשפט המחוזי כי מכון לנדר יעבור לידי מכללת קרית אונו. הסטודנטים מברכים: "אבן דרך בחיזוק האקדמיה בירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 13/07/14 16:54 טו בתמוז התשעד

בית המשפט המחוזי: מכון לנדר יעבור לידי הקריה האקדמית אונו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לאחר חודש של מאבק בו נלחמו הסטודנטים במכון לנדר על הצלת לימודיהם והצלת המכון הייחודי בירושלים המשלב דתיים, חילונים, חרדים ובעלי צרכים מיוחדים למופת בלימודים אקדמיים במגוון תחומים החליט כב' השופט דוד מינץ בבית המשפט המחוזי בירושלים על העברת המכון לידי קרית אונו.

כזכור, לפני כחודש הגישה מכללת לנדר בקשה להקפאת הליכים בעקבות חובות של יותר מ-22 מיליון ש"ח. בעקבות המצוקה התזרימית הקשה לא שולם שכרם של המרצים והעובדים מאז חודש אפריל וכן סכומים משמעותיים כדוגמת דמי שכירות במבנים בהם פועלת המכללה. מכון לנדר מעסיק כיום 170 עובדים, מתוכם 25 עובדי מנהלה והשאר מרצים.

ביום שישי האחרון קבע השופט מינץ כי המכללה תעבור לידי מכללת קרית אונו. על פי ההחלטה, הקריה האקדמית אונו תקבל לידיה את ההסמכות לכל התארים שמכון לנדר היה מוסמך להעניק: תארים בתחום היהדות, מנהל עסקים, קרימינולוגיה וחינוך וחברה ולימודי ארץ ישראל וירושלים. האקדמית אונו תוכל גם להמשיך וללמד את התארים האלו בירושלים ובכל הקמפוסים שלה. בתום שנתיים, היא תוכל להמשיך להעניק את התארים רק בקמפוס הראשי שלה בקרית אונו ובקמפוס החרדי שלה בירושלים ובאור יהודה, אלא אם המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) תחליט לאפשר לה להמשיך את הענקת התארים גם בירושלים, מחוץ לקמפוס החרדי.

בהחלטתו ציין השופט מינץ: "קשה עד בלתי אפשרי לתאר כיצד אשה חרדית אם ל-3 ילדים, העובדת למחיית משפחתה בשעות הבוקר, תכתת רגליה לאריאל בשעות הצהריים והערב מספר פעמים בשבוע".

טוביה ברוקנר ממובילי המאבק ודובר הסטודנטים מציין: "אין ספק כי החלטת השופט הינה אבן דרך בחיזוק השילוב של אוכלוסיות בישראל בכלל, ובחיזוק האקדמיה בירושלים בפרט".