בית הכנסת שהוצת לפני 15 שנה בלוד, שופץ והוקם מחדש

בית הכנסת "דוסא", שחולל על ידי תושבים ערבים בלוד לפני כ-15 שנה ומאז עמד שמם, שופץ מחדש על ידי הגרעין התורני המקומי. במעמד מרגש שהתקיים השבוע, הוכנס למקום ספר תורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/13 13:48 כו בסיון התשעג

בית הכנסת שהוצת לפני 15 שנה בלוד, שופץ והוקם מחדש

הגרעין התורני בלוד חנך מחדש את בית הכנסת ”דוסא“, שהוצת וחולל על ידי תושבים ערבים לפני כ-15 שנה. השבוע קיימו בגרעין הכנסת ספר תורה לבית הכנסת, שהיה בעבר למרכז רוחני לרבים מתושבי העיר, עד שחולל והושחת.

משפחתו של מייסד בית הכנסת המקורי קראה במשך שנים לתושבי העיר לתרום ולשפץ את בית הכנסת החרב ולהחזיר עטרה ליושנה. רק בשנה האחרונה נרתמה למשימה המכינה הקדם צבאית "מעוז", שפועלת בעיר בשכונת רמת אשכול. בימי שישי פעלו התלמידים בהובלת ראש המכינה, הרב עוזיאל חובב ומנכ“ל הישיבה אהרן אטיאס, לניקיון ושיפוץ המקום. תורמים רבים סייעו להקמת המקום מחדש, ביניהם חברת ”אבן וסיד“, חברת החשמל וחברות מיזוג וצבע.

”חשוב לדעת בוודאי בדור הזה ובתקופה זו שמרגע ששב ה' את שבות עמו והחזירם לציון ריבונו של עולם מחכה לבניו, וכפי שמצאנו בהריסות את הפסוק שויתי ה לנגדי תמיד מכוחו קיבלנו כוחות למהלך והרגשנו שליחים של מדינת ישראל להשבת והגדלת השכינה בלוד ומתוכה לירושלים, ספר התורה הוא החיים הטהורים שצריכים להיקבע בתוך בית הכנסת בשכונה במדינת ישראל, ראשיה וממילא בתוך כל אחד ואחד מאיתנו“, אמר באירוע הרב עוזיאל חובב.