בישיבות ההסדר עצרו הלימודים לטובת עצרות תפילה לרפואתו של אורי אורבך

בישיבות ההסדר ברחבי הארץ התכנסו התלמידים לעצרות תפילה מרכזיות לרפואתו של השר אורי אורבך. בבית הכנסת רמב"ן בירושלים יקיימו עצרת במקביל לעצרת המרכזית במודיעין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/02/15 13:57 יב בשבט התשעה

בישיבות ההסדר עצרו הלימודים לטובת עצרות תפילה לרפואתו של אורי אורבך
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הציונות הדתית מתגייסת לרפואתו של השר אורי אורבך, בעקבות מצבו הבריאותי הקשה. בישיבות ההסדר ברחבי הארץ עצרו את הלימודים ובשעות אלו התלמידים מתכנסים לעצרות תפילה לרפואתו של אורבך בישיבות השונות.

בישיבת ההסדר בקרית שמונה, שם למד אורי אורבך בעבר, מתפללים לרפואתו כבר מספר שבועות. "גם היום כמידי יום בשבועיים האחרונים, נושאים בבית המדרש בישיבת ההסדר בקרית שמונה, תפילה להחלמתו המהירה והשלמה של השר אורי אורבך, בוגר מחזור ב' בישיבה. אורי יקר ללב הישיבה, העיר כולה ואיזור הצפון. יש לו חיבור לתלמידי הישיבה שמכירים ומוקירים אותו. כולנו תפילה שישוב לאיתנו בהקדם.

איתן עוזרי מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר אמר: "השר אורי אורבך, ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית בשנים האחרונות, בוגר ישיבת ההסדר בקרית שמונה, תומך גדול במפעל ישיבות ההסדר. תלמידי ישיבות ההסדר בתוך שאר ישראל מתפללים ומייחלים לרפואתו המהירה והשלמה של השר".

במודיעין תתקיים עצרת תפילה מרכזית לרפואתו של השר אורבך. העצרת תיערך בהשתתפות הרב הראשי דוד לאו, רבני העיר הרב אליהו אלחרר, הרב יעקב ציקוטאי ורבני קהילות, בית הכנסת "מרכז מודיעין" רח' נחל צין פינת נחל פארן בשעה 20:30 בדיוק. הציבור הרחב, גברים ונשים נקרא להשתתף בתפילה.

במקביל, בבית הכנסת רמב"ן בירושלים יערוך הרב בני לאו ערב התעוררות של תפילה לרפואתו של השר אורי אורבך שיפתח בשעה 20:00. הכתובת: רחוב אמציה 4 ירושלים.

"השר והחבר הקרוב אורי אורבך שרוי במצב קשה. אין בידינו לעזור ונשאר לנו רק רחש הלב ומבע השפתיים.

אורי הוא אדם של בני אדם. זמין לכולם וקשוב לכולם. כעת הזמן לצאת מן הבית ולהחזיר לו בהשתדלות של קרוצי חומר המבקשים רחמי שמים. אני מזמין את כולכם, בלי שום קיטלוג מגזרי ומגדרי, לערב התעוררות של תפילה לרפואתו.

כזכור, מוקדם יותר היום (א') פורסם כי מצבו הרפואי של אורי אורבך ממשיך להיות קשה גם שבועיים לאחר שאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים, בעקבות הסתבכות במחלה המטולוגית ממנה הוא סובל כבר מספר שנים.

בשל התמשכות ההליך הרפואי יעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצעת מחליטים לפיה יוכרז השר אורבך כנבצר זמני וממלא מקומו יהיה השר נפתלי בנט. ההליך מתבצע בתיאום עם משפחת אורבך.

ממשפחתו של השר אורבך נמסר כי הם מודים על האהבה הרבה והתפילות, הם מבקשים להימנע מביקורים ולהרבות בתפילות לרפואתו של אורי שרגא בן פנינה.