ביהודה ושומרון בונים בקצב כפול מאשר ביתר חלקי הארץ

כך עולה מדו"ח תנועת השמאל "שלום עכשיו" העוקבת אחר הבנייה בהתיישבות. עפ"י הדו"ח, מאז תום ההקפאה עומד קצב הבנייה על יחידת דיור אחת לכל 123 תושבים

חדשות כיפה אורי פולק 07/09/11 09:44 ח באלול התשעא

ביהודה ושומרון בונים בקצב כפול מאשר ביתר חלקי הארץ
laser2k-cc-by-sa, צילום: laser2k-cc-by-sa

ביהודה ושומרון בונים דירות בקצב כפול מאשר ביתר חלקי הארץ, כשמאז תום תקופת ההקפאה עומד הקצב על יחידת דיור אחת לכל 123 תושבים - כך עולה מדו"ח שמפרסמת היום (ד') תנועת השמאל "שלום עכשיו".

עפ"י הדו"ח, הנשען על איסוף נתוני הפקחים של התנועה, מתברר כי מאז אוקטובר 2010 ועד לחודש יולי האחרון נרשמו 2,598 התחלות בנייה של יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, 63% מהם בבתים צמודי קרקע, כאשר שליש מהבנייה נעשתה ביישובים ממזרח לגדר הביטחון, דוגמת עפרה, כרמי צור ותקוע. כמו כן עולה כי שליש נוסף מהבנייה התמקדה בקדומים, בית"ר עילית, אריאל וקרני שומרון.

ב"שלום עכשיו" מתחו ביקורת על ההתיישבות ביהודה ושומרון וטענו, נוכח מחאת הדיור, כי "כשבישראל יש מצוקת דיור, בהתנחלויות מגשימים את חלום צמוד הקרקע עם גינה". מזכ"ל הארגון, יריב אופנהיימר, אף ציין כי "ההתנחלויות הופכות לפצצת זמן מתקתקת ובקצב הזה בעוד מספר שנים לא נוכל להפרד מהשטחים לעולם".

בעקבות פרסום הדו"ח ביקשה מועצת יש"ע להודות ל"שלום עכשיו" על הנתונים המעודדים. "מועצת יש"ע מבקשת להודות גם הפעם על השירות האדיב שעושה 'שלום עכשיו' לקראת השנה החדשה, בתעדה את התקדמות מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון", נמסר בתגובה המועצה לכיפה.

עם זאת, במועצת יש"ע ציינו כי "מדו"ח לדו"ח נראה שלצערנו הנתונים הולכים ומפליגים הרחק מעל למציאות, ובמקום דו"ח מצב משמש לנו המסמך כחזון לשנה הבאה. אנחנו אכן עושים כמיטב יכולתנו להקל על מצוקת הדיור ביהודה ושומרון, למרות הקפאות הממשלה, העדר כל סיוע ממשלתי ופעולות ההריסה כפי שנעשו רק השבוע במגרון. ל"שלום עכשיו" יש את התפקיד המתסכל ביותר בעולם: תיעוד בנייתם של אחרים וניסיון להרוס אותה. לפעמים, בהפסקות בין בית לבית שאנחנו בונים - אנחנו מוצאים זמן גם לרחם עליהם".