בג"ץ יתערב בבחירת הרב לירושלים

בעקבות העתירה שהגיש ראש העיר, ניר ברקת, החליט בג"ץ להתערב בהסדרת הליך המינוי לרב העיר. ברקת: "הבחירה חייבת לשקף את אוכלוסיית העיר, ללא אפליה ואי-שיוויון"

חדשות כיפה אורי פולק 16/11/10 00:00 ט בכסלו התשעא

בג"ץ יתערב בבחירת הרב לירושלים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

בחירת רב העיר ירושלים לדיון בבג"ץ? בית המשפט העליון קבע אתמול (ב) כי יש לדון בעתירת ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, זאת כדי להסדיר תהליך בחירת הרב הראשי לעיר, בדגש על אופן והתנהלות ועדת הבחירות.

לפני כשלושה חודשים עתר ברקת לבג"ץ, במסגרתה מתח ראש העיר ביקורת קשה על התנהלות הוועדה העליונה לבחירת הרבנים. לדבריו, במהלך חצי השנה האחרונה הוועדה פועלת באופן מגמתי ופסול, תוך אי עמידה בקריטריונים שקבעה לעצמה ובחוסר תיאום עם גורמי העירייה.

יצויין כי ברקת פועל בכך כדי להביא לבחירת רב מהמגזר הדתי-לאומי לעיר. מאז שנת 2003, אין רב ראשי לירושלים ובמהלך המירוץ לראשות עיריית ירושלים, התחייב ברקת לפעול לבחירת רב ראשי "סרוג". למן מינויו ולאורך התהליך לבחירת רב ראשי לעיר, האשימו גורמים בסביבתו של ברקת כי משרד הדתות מנסה לבצע "ניסיון מחטף חרדי", זאת כדי לסכל את מאמציו של ראש העיר למינוי רב ציוני-דתי.

בג"ץ קבע אפוא כי הדיון בעתירה העוסקת באופן בחירת בתי הכנסת לאסיפה הבוחרת יתקיים בהקדם בפני הרכב של שלושה שופטים, אשר הסכימה על חלק מהטענות שהעלה ראש העיר. ברקת ציין בעקבות הודעת בג"ץ כי ישנה חשיבות רבה להחלטת בית המשפט מהיום כי יש לדון באופן בחירת בתי הכנסת לאסיפה הבוחרת. "בחירת בתי הכנסת חייבת לשקף את אוכלוסיית העיר ללא אפליה ואי שיוויון", אמר ראש העיר.

אתמול שב והדגיש ברקת כי הוא סבור שבחירת רב ראשי מן המגזר הדתי-לאומי - היא הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית איננה חרדית ובעלת צרכים יחודיים משלה - ועל כן ראוי למנות דווקא רב ציוני לתפקיד.