אריה דרעי: נספח ביו"ש רק בתיאום עם טראמפ

התבטאותמפתיעה מצד השר אריה דרעי הנוגע לסיפוח שטחי יו"ש. על פי דרעי: "שום דבר לא נעשה, רק לאחר כניסתו של טראמפ כנשיא, אנחנו נתאם כל דבר איתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/16 12:38 כז בכסלו התשעז

אריה דרעי: נספח ביו"ש רק בתיאום עם טראמפ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

השר אריה דרעי שבמשך שנים היה סמן שמאלי במפלגת ש"ס בניגוד אולי לרובם רובם של מצביעי המפלגה, בהתבטאות חריגה לגבי סיפוח שטחי יו"ש.

בראיון לאולפן ynet אמר דרעי: "שום דבר לא נעשה, רק לאחר כניסתו של טראמפ כנשיא, אנחנו נתאם כל דבר איתו. המפתח הוא, והפלסטינים צריכים לדעת את זה, אי אפשר להשיג שלום איתנו בלי מו"מ ישיר, בלי מתווכים, בלי תנאים מוקדמים ועם צעדים חד צדדיים.

על המתרחש בזירה המדינית והחלטתה של מועצת הביטחון לגנות את ההתנחלויות, הזכיר דרעי כי הכל ישתנה ב-20 לינואר, תאריך כניסתו של טראמפ לתפקיד, והבהיר: "אנחנו לא מנתקים שום קשר עם שום מדינה, אנחנו פשוט מאוד עושים את הדבר הטבעי ביותר. פגעו בנו, הפלו אותנו, התנהגו איתנו באיפה ואיפה, אז נחייך ונגיד שהכול כרגיל? ראש ממשלת אוקראינה, נתת לנו סטירה - אז 'ברוך הבא תבוא לבקר?'. חייבים להראות ולהגיד ולהצהיר שנפגענו, זה הכבוד שלנו ואנחנו לא מנתקים חלילה וחס יחסים עם אף אחד, אנחנו מנסים למנוע את הצעד הבא, כיוון שאנחנו יודעים שזה לא סוף פסוק".