אריאל ייפגש אחת לתקופה עם רבני הצפון להתייעצות

שר הבינוי אורי אריאל הצהיר במפגש עם רבנים בצפון כי לא עבר אף חוק אנטי דתי בכנסת האחרונה וכי ייפגש איתם מידי פעם למטרות התייעצות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/02/15 17:03 ז באדר התשעה

אריאל ייפגש אחת לתקופה עם רבני הצפון להתייעצות
דוברות, צילום: דוברות

במלון קיבוץ לביא התקיימה השבוע פגישה משמעותית בין כ-30 רבנים מצפון הארץ, ראשי ישיבות, ראשי גרעינים, ומנהלי מוסדות תורניים לבין שר הבינוי אורי אריאל, מנכ"ל האיחוד הלאומי-תקומה אופיר סופר, וראשי מטה הישיבות של הבית היהודי לבחירות.

במהלך המפגש התקיים שיח פתוח בין הרבנים לשר אריאל. השר אריאל הדגיש כי בניגוד לטענות שונות "לא עבר אף חוק אנטי דתי בכנסת האחרונה. אף חוק אנטי דתי לא נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל".

בין הנוכחים היו הרב דני סיגליס ראש הישיבה בנצרת עילית הרב נחשון כהן רבה של כפר חנניה הרב איל יעקבוביץ' ראש ישיבת ההסדר צפת והרב שמואל ששון רב גרעין הדר חיפה. הרבנים הביעו תמיכה בבית היהודי וקראו לחזק את המפלגה ולהגדיל את כוחה בבחירות הקרובות ככל הניתן כדי למנוע ניסיונות חקיקה בעייתיים מצד השמאל הקיצוני וכדי לחזק את החיבור בין עם ישראל ארץ ישראל והתורה. הרבנים הוסיפו, כי רק הבית היהודי יודעת לחבר את הערך הציוני עם העולם התורני.

על פי התוכנית, ישתדל השר אריאל להיפגש אחת לתקופה עם הרבנים בצפון, מהלך שמצטרף להקמת הלשכה לפניות הציבור בצפון שהקימה ח"כ שולי מועלם.

הידיעה על המפגש של אריאל היא כהמשך למפגש הבוקר עליו דיווחנו ב'כיפה' בין נפתלי בנט לרבנים בכירים בציונות הדתית לאור בקשתם להיות יותר פעילים בנושאי החקיקה של דת ומדינה. לטענת הרבנים, חברי הכנסת של הבית היהודי אינם עושים די על מנת להשפיע בנושאי דת ומדינה, ולרוב נאלצים להיגרר במקום ליזום מהלכים שישמרו על צביונה היהודי של המדינה.

הפגישות עם הרבנים וההבטחות בדבר התייעצות איתם בעתיד הם כחלק מהמאמצים של הבית היהודי להתאושש בסקרים דרך החיבור מחדש לגרעין הקשה של המצביעים דרך הרבנים.