ארבעה פצועים קשה ובינוני בפיגוע ירי בכביש אלון

ארבעה פצועים קשה ובינוני בפיגוע ירי על כביש אלון סמוך למגדלים. כוחות הביטחון סורקים את האזור. ככל הנראה מדובר בירי מרכב חולף, אך כל האפשרויות נבדקות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/15 23:22 יב בתמוז התשעה

ארבעה פצועים קשה ובינוני בפיגוע ירי בכביש אלון
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

ארבעה נפצעו קשה ובינוני בפיגוע ירי שהתרחש הערב (ב') על כביש אלון סמוך ליישוב מגדלים. הפצועים קיבלו טיפול ראשוני במקום ופונו לבתי החולים. אחד הפצועים מוגדר במצב קשה מאוד והיתר במצב בינוני.

סמוך לשעה אחת עשרה בלילה התקבל דיווח במד"א מרחב ירקון על ירי לעבר ארבעה אנשים סמוך ליישוב שבות רחל שבשומרון. מדיווחים ראשוניים עולה כי ארבעה נפצעו, בהם שלושה במצב קשה ואחד באורח קל עד בינוני.

ממד"א נמסר לגבי מצב הפצועים כי "שלושה פצועים במצב קשה ואחד במצב קל עד בינוני בפיגוע ירי על כביש אלון סמוך למגדלים. כוחות הביטחון סורקים את האזור. ככל הנראה מדובר בירי מרכב חולף, אך כל האפשרויות נבדקות".

הבוקר (ב') נפצעה חיילת באורח בינוני עד קשה לאחר שמחבלת התנפלה עליה ודקרה אותה בצווארה במחסום רחל, בקצה הדרומי של ירושלים. מצבה של החיילת מוגדר כעת יציב והיא מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עד קל. המחבלת נעצרה.

בסוף השבוע נורו יריות לעבר אמבולנס בכניסה ליישוב בית אל. זוהו שלוש פגיעות בכלי הרכב אך לא היו נפגעים בתקרית. כוחות צה"ל סרקו אחר המחבלים אך לא הצליחו לעלות על עקבותיהם. מאז תחילת חודש הרמדאן נרשמו מספר פיגועים וניסיונות פיגועים ביהודה ושומרון, כשהקשה ביותר אירע ביום שישי לפני כשבוע וחצי ברציחתו של דני גונן בסמוך ליישוב דולב בבנימין.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה על שני הפיגועים היום ואמרה "הפלשתינים ממשיכים לשחק משחק כפול של צביעות. הם מבעירים את השטח ומסיתים לטרור, ובו בזמן פונים לגורמים בינלאומיים במסווה של מוסר וצדק. חייבים להחזיר את הביטחון של תושבי ישראל בכל מחיר".

ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן הגיב לפיגוע הערב : "אנו עדים לאחרונה להתגברות מדאיגה של מעשי טרור חמורים. דקירת החיילת הבוקר בקבר רחל, הירי על אמבולנס מד"א בכביש 60 בסוף השבוע, זריקת בקבוקי תבערה על אוטובוסים והרצח בדם קר של דני גונן הי"ד בסמוך ליישוב דולב. חייבים לגדוע את התופעה לפני שהמצב ידרדר עוד יותר. לא ניתן לטרוריסטים לפגוע באזרחים שלנו ואנחנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר לצה"ל לפעול ללא רחמים כלפי אותם פראי אדם שהופכים אזרחים למטרות. המונח "טפטופים" בהקשר של טרור - הוא שקר. אנחנו לא מוכנים להתרגל למצב הזה ביהודה ושומרון כפי שזה קורה וקרה במשך שנים עם ירי הטילים בדרום".