אקטביזם רבני: רבני הבית היהודי מבקשים להשפיע על החקיקה

על רקע הירידה בסקרים של הבית היהודי, נפגשו רבני המפלגה עם בנט, במטרה להתערב יותר בתחומים חקיקתיים בנושאי דת ומדינה. בין היתר דנו הרבנים בנושא השבת במרחב הציבורי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/02/15 16:06 ז באדר התשעה

אקטביזם רבני: רבני הבית היהודי מבקשים להשפיע על החקיקה
צילום ארכיון: פלאש 90, צילום: צילום ארכיון: פלאש 90

על רקע הירידה הדרמטית בסקרים האחרונים המנבאים לבית היהודי רק 11 מנדטים, נפגש (ה') הבוקר נפתלי בנט עם שורה של רבנים בכירים מהציונות הדתית המזוהים עם הבית היהודי לפגישת עבודה מצומצמת. במהלך הפגישה דרשו הרבנים מבנט לאפשר להם להשפיע על נושאי דת ומדינה.

לטענת הרבנים, חברי הכנסת של הבית היהודי אינם עושים די על מנת להשפיע בנושאי דת ומדינה, ולרוב נאלצים להיגרר במקום ליזום מהלכים שישמרו על צביונה היהודי של המדינה.

הפגישה, בה השתתפו שבעת הרבנים המהווים את הגוף המייעץ הרבני לבית היהודי - הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב נחום רבינוביץ, הרב חיים דרוקמן, הרב איסר קלונסקי והרב חיים שטיינר, מתנהלת על רקע הטענות של הציבור החרד"לי לפיהם הבית היהודי כבר איננה מפלגה דתית, וכי על הציבור להצביע למפלגה שחבריה מחוייבים לתורה ולמצוות.

בסוף השבוע הקרוב צפויה להתפרסם חוברת מטעם הבית היהודי העוסקת כולה בנושאי דת ומדינה. בחוברת טוענים כי המפלגה לא רק שלא קידמה חוקים אנטי יהודיים אלא גם גרמה לפסילתם של החוקים הבעייתים. במפלגה מקווים שהמאמצים בתחום יצליחו להחזיר את ציבור המצביעים הדתי חזרה אל הבית היהודי.

בסיכומה של הפגישה, ביקשו הרבנים ליצור מצב של אקטביזם רבני, לפיו הם יפעלו באופן ישיר יותר מול המחוקקים, וישפיעו יותר על חוקי דת ומדינה.