אנחנו עשויים להכריע את הכף

יו"ר "הבית היהודי", השר הרשקוביץ, הודיע במפגש פעילים כי אם הקבינט יאשר את ההקפאה, המפלגה תראה עצמה משוחררת מהקואליציה. אלא שלדבריו, ייתכן ודווקא פרישת המפלגה מהממשלה תפגע במאבק נגד ההקפאה

חדשות כיפה אורי פולק 18/11/10 00:00 יא בכסלו התשעא

אנחנו עשויים להכריע את הכף
צילום ארכיון: יותם פרום, צילום: צילום ארכיון: יותם פרום

"אם הקבינט יאשר את ההקפאה - מפלגת "הבית היהודי" תראה עצמה משוחררת מכל המחויבויות הקואליציוניות, על כל המשתמע מכך" - כך אמר הלילה (ד) יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ דניאל הרשקוביץ, במפגש עם פעילים המפלגה שעסק בנושאים המדיניים ובסוגיית המשך הקפאת הבנייה.

"אני מתנגד באופן בסיסי ועקרוני לעצם ההקפאה ללא קשר לחבילה שנקבל, מהטעם הפשוט שההקפאה אינה מוסרית. זו גם צביעות אמריקנית לדרוש הקפאת בנייה ליהודים במקומות שלטענתם שנויים במחלוקת, בעוד הפלסטינים ממשיכים לבנות באין מפריע", אמר השר הרשקוביץ והוסיף: "אין לנו עניין לריב עם האמריקנים, אבל בנושאים עקרוניים צריך לעמוד על שלנו ולהדוף את הלחץ האמריקאי, מה גם שקיים חשש כבד שגם לאחר 3 חודשים הם ימשיכו להפנות את הלחץ כלפינו במקום להפנות אותו כלפי הפלסטינים".

לדברי השר הרשקוביץ, בכוונתו להבהיר לראש הממשלה את עמדותיה של "הבית היהודי" באשר להקפאה. "אם ראש הממשלה יחליט להוציא אותנו מהקואליציה - זה יוכיח כי פניו לויתורים נוספים, ואני מקווה ומאמין שלא כך הדבר".

אלא שייתכן ופרישת "הבית היהודי" מהקואליציה עשויה לא רק שלא להועיל, אלא אפילו לפגוע במאבק נגד ההקפאה. "אנחנו עסוקים כרגע במאבק נגד ההקפאה ועוד מוקדם להרים ידיים. נצטרך לעשות הערכת מצב ולראות האם פרישה מהממשלה מקדמת את האינטרסים שלנו או פוגעת בהם. קיים חשש שפרישה שלנו גם לא תביא לעצירת ההקפאה וגם תביא לצירוף קדימה ותאיץ ויתורים מדיניים", אמר השר הרשקוביץ, "בסיטואציה הקיימת בממשלה - האצבע שלנו יכולה להיות מאד מכרעת בתקופה הקרובה ולכן השיקולים מורכבים".

בתום הביקור בחר השר הרשקוביץ להדגיש בפני הפעילים כי הוא "לא מתרגש מפעילי הימין הקיצוני שנמנים על חבורתם של בן-ארי ומרזל - הם לא יטיפו לי מוסר. בכלל, אני לא מוכן לקבל מוסר מכל אלה שלא הצביעו ל"בית היהודי" כמו כל אלו שקראו להצביע לליכוד וכל מי שתמך בפילוג בציונות הדתית ולריצה נפרדת של האיחוד הלאומי. כל אלו פעלו להחליש את כוחנו והביאו את הגזירות הנוראות שאיתם אנו מתמודדים היום".