אל תפרסמו גזענים

ארגוני שמאל פנו ל"דפי זהב" בדרישה להפסיק לפרסם עסקים שמגדירים את עצמם כעסקים של "עבודה עברית". "דפי זהב": מוקיעים גזענות, אך לא מתערבים

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/11 00:00 יב באדר א'

אל תפרסמו גזענים
עידו קינן-cc-by-sa, צילום: עידו קינן-cc-by-sa

ארגון השמאל פורום שותפות-שאראקה פנה באחרונה למנכ"ל חברת "דפי זהב", זאת בדרישה להפסיק לפרסם עסקים שמגדירים את עצמם כעסקים של "עבודה עברית" ובכך עוברים על חוק שוויון ההזדמנויות בתעסוקה.

על פי פניית הארגון, במדריכים המודפסים של "דפי זהב" וגם באתר האינטרנט של החברה, מתפרסמים עשרות עסקים בתואר "עבודה עברית" - כאלו שאינם מעסיקים עובדים ערבים כהחלטה עקרונית. "בבמה שמדריך "דפי זהב" מעניק לעסקים שעוברים על חוק זה, יש משום עצימת עין ומתן לגיטימציה להתנהלות פסולה זו. הדבר חמור במיוחד בשל המעמד המיוחד שיש ל"דפי זהב" בזירת הפרסום העסקי בישראל והתפוצה הרחבה לו זוכה המדריך", נכתב בפנייה ל"דפי זהב".

"ההשוואות ההיסטוריות למקומות ולזמנים שבהם יהודים סולקו ממקום עבודתם רק בשל היותם יהודים, בעוד הרוב הדומם עומד מנגד, מתבקשת. אנו קוראים ל"דפי זהב" ולעומד בראשה לא להצטרף לאלו העומדים מנגד", נכתב.

ארגון "להבה", הנלחם נגד העסקת ערבים בבתי עסק ישראליים, הגיב לפנייה ואמר כי "שוב ארגוני השמאל מוכיחים שהם גזענים ונלחמים נגד יהודים בלבד. אנו קוראים לכל עסק המעודד עבודה עברית לפרסם זאת בראש חוצות ללא חשש".

מדפי זהב נמסר בתגובה לפניית כיפה כי "קבוצת דפי זהב מוקיעה באופן הנחרץ ביותר כל תופעה של אפליה וגזענות, על כל רקע. החברה משמשת פלטפורמה פרסומית ללקוחותיה ואין לה יכולת להשפיע על התנהגותם של הלקוחות ואופן ניהול עסקיהם. מכאן שאין היא יכולה לפעול להסרת פרסומים, הנעשים על אחריותם של הלקוחות. הפתרון לשאלה שהועלתה נמצא בידי רשויות החוק במדינה".