אל פסגת הרי ההימלאיה

חבורת קרייריסטים מגבעת שמואל החליטו יום אחד לעצור את מרוץ העכברים, לקבל אישור מהאישה ולהעפיל אל פסגות ההימלאיה. לעמוד על גג העולם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/02/14 18:17 כ באדר א'

אל פסגת הרי ההימלאיה
פרטי, צילום: פרטי

להיפרד לשבועיים וחצי מהמשפחה, לעזוב את העבודה, להשאיר הכל מאחור ולנשום אוויר פסגות. ביום בהיר אחד החליטו שלושה קרייריסטים דתיים בני ארבעים פלוס מגבעת שמואל לכבוש פסגה מהרי ההימלאיה. גם העליות התלולות והאוויר הדליל לא עצר אותם מלהגיע אל היעד- פסגת ההר ואישורה של האישה.

חתונה מוקדמת היא תופעה נפוצה במגזרנו היקר, אלא שהיא הופכת את טרנד הטראקים לתופעה נפוצה הרבה פחות. אתם יודעים, משתחררים מהצבא מתחתנים והחיים מתחילים לרוץ. איתי זימן (מנהל טכנולוגיות ומערכות מידע וחבר הנהלת מכבי דנט), ירון קנובל (מהנדס אלקטרוניקה) וד"ר שי פרנקנטל (רופא בכיר בבית חולים, פריודונט - מומחה לחניכיים) מגבעת שמואל, הבינו שגם אחרי גיל ארבעים אפשר לעצור לרגע את החיים, ולכבוש חלום ופסגה.

"התחתנתי עוד כשהייתי קצין בסדיר ומיד כשהשתחררתי התחלתי ללמוד באוניברסיטה כך שטיול גדול בכלל לא היה ריאלי", מספר איתי זימן. "כבר חמש שנים אנחנו מדברים על טיול גדול שנעשה בחו"ל אבל זה היה בלתי אפשרי להשאיר את האשה עם ילדים קטנים בבית" מוסיף שי פרנקנטל.

שבת אחת, בשיחת בית כנסת חפוזה החליטו השלושה שהגיע הזמן להגשים את החלום. "כל אחד הלך לבקש מאשתו לטוס ולהעדר מהבית יותר משבועיים וכל אישה אמרה שאם האחרת תסכים, אופציה שנראתה בלתי סבירה, אז היא תאשר גם", מספר זימן ומוסיף בחיוך, " אף אחת לא רצתה להיות זאת שתמנע מאיתנו את הטיול". הסוף כמובן, ידוע.

(צילום: פרטי)

"הטיול הזה הוא חלום ילדות שלי והרגשתי שהגיע הזמן להגשים אותו", מספר ירון קנובל ומודה "לא קל לעזוב את העבודה לשבועיים ולהתגעגע למשפחה. אבל אשתי מפרגנת לחלומות ובשביל חלום חד פעמי בחרנו את הטרק מספר אחת בעולם".

אכן, הטראק אותו בחרו השלושה הוא אחד המסלולים המאתגרים אל פסגה מהרי ההימליה, מסלול שרק השנה גבה 12 קורבנות בנפש. קור עז של מינוס 15 מעלות, עליות תלולות ואוויר דליל מקשים מאוד על המטיילים השואפים לעבור מסלול של עשרות קילומטרים אל היעד המתנשא לגובה של 5,416 מטרים מעל קו המים.

(צילום: פרטי)

"העליות לפסגה פשוט מטורפות" מודה זימן ומתאר: "אחרי פחות מעשרה מטרים מתחילים להתנשף ולזחול, רק לאחר שעתיים של טיפוס הבוקר עולה וקור אימים. קשה להאמין אבל למרות שאנחנו רצים מרתון ובכושר מעולה לא הצלחנו ללכת 15 צעדים רצוף בלי לעמוד ולהתנשף כשהלב דופק כאילו עוד רגע הוא יוצא מהגוף".

ומה ההרגשה כשמגיעים לפסגה?

"וואו, בכוחות אחרונים, כמו חלום, הגענו לפסגה. זרקתי את התיק עם חיוך של סיפוק כשאני עומד על גג העולם. תשמע, זה רגע של אושר מטורף. היינו באופוריה ואת הירידה למטה בכלל לא הרגשנו וגם שבוע הטיפוס ללא מקלחת נשמט מהזיכרון. זו הרגשה אחרת".

(צילום: פרטי)

מה גורם לשלושה קרייריסטים בעלי משפחות לעזוב הכל ולטפס לפסגת העולם?

קנובל: "תשמע, אני מתעסק בהמון דברים ועובד קשה והראש תמיד טרוד באלף ואחד דברים. חשבתי שטיול כזה מעניק הפוגה מהשגרה, מה שהתברר כנכון. תחושה של חופש אמיתי וניקוי ראש, אתה מרוכז רק בטיול, ממש פאוזה מהחיים".

פרנקנטל: ״הזדמנות הבאה לידך אל תחמיצנה, בהחלט חוויה שאזכור אותה כל חיי".

זימן: "שלושתנו אנשים עסוקים ועם השנים התעוררה תחושה שלא יתכן שהחיים הינם מרוץ אין סופי. התעורר בנו צורך בניתוק וחופש אפילו כחוויה של פעם בחיים עוצמתית ומשמעותית. 16 יום של מסע ללא קשר לעולם השפיע עלי מאוד כי זו הפעם הראשונה שאני עושה פסק זמן בחיים שלי ללא מיילים וטלפונים. בהימליה חיינו את הרגע. פיזית היה מאוד קשה, אבל נפשית? אי אפשר לתאר את זה בכלל, חוויה עם חברים - אני המאושר באדם".