אלפים צפויים להגיע להר הזיתים לכבוד הילולת הרש"ש

במועצת בתי העלמין נערכים לקראת ההילולה השנתית לזכר הרש"ש. בשנה שעברה הגיעו אלפים להר הזיתים לכבוד ההילולה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 15:42 ט בשבט התשעה

אלפים צפויים להגיע להר הזיתים לכבוד הילולת הרש"ש
יחצ, צילום: יחצ

כחלק מהמאמץ של מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים במשרד לשירותי דת להשיב את הפעילות בהר הזיתים, החל מחצות הלילה היום (ה') ועד מחר תתקיים הילולה לזכרו של הרב שלום שרעבי המכונה הרש"ש אשר זהו יום הסתלקותו. הרש"ש נחשב לגדול המקובלים האחרונים ומחבר "סידור הרש"ש", על כוונות התפילה. הרש"ש נחשב לפוסק אחרון בענייני קבלה והכוונות. הרש"ש הבטיח כי "כל מי שזקוק לישועה יתפלל על קברי ותפילתו תתקבל".

בשנה שעברה הגיעו לאירוע אלפי רבנים ותלמידי ישיבות, ובמשרד לשירותי דת נערכים לכמות דומה גם השנה, זאת כאמור כחלק מהניסיון להחזיר את הפעילות להר הזיתים.

"הרש"ש הוא מייסד תורת הקבלה בדורות האחרונים, אשר לקח את תורת האר"י הקדוש ותלמידיו והפך אותו לתורת לימוד מסודרת. הרש"ש היה צנוע מאוד, אני מאחל לכולנו שנלמד ממידותיו", אומר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן. "בשנתיים האחרונות המשרד עודד מאוד וחיזק את העלייה לבית העלמין של הר הזיתים ואני שמח שאנו וזכים להעצים פעילות זאת."

"העלייה למקום בו נקברו גדולי עמ"י בלי חשש ובביטחון מלא הינו אירוע בעל חשיבות עמוקה ומרגשת, אומר מנכ”ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט. "הזכות לעלות לציון קבר הרש"ש ביום פטירתו איננה דבר מובן מאליו. העליה מחזקת את תחושת הביטחון ומדגישה את חשיבות הימצאותינו בהר הזיתים. עלינו להמשיך לעלות אל הר הזיתים ולחזק את הביטחון. אני מברך את באי האירוע ואת הרב הלל הורוביץ על ארגון מושקע וראוי של אירוע זה”.

יוזם האירוע הרב הלל הורוביץ, ראש מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים, אמר: "זכינו שבעיר הקודש, ירושלים, בהר הזיתים, מקם קבורתם של גדולי הדורות שחיו בירושלים לאורך 3,000 שנה, ובניהם ציון קברו הקדוש של הרש"ש, גדול המקובלים בדורות הקודמים. הרש"ש הבטיח שלכל מי שזקוק לישועה יתפלל על קברו ותפלתו תתקבל. והנה יש לנו זכות גדולה לבוא להר הזיתים ביום ההילולה שלו, י' בשבט"