איך אומרים מתנחל ברוסית?

פרסום ראשון: במטרה לחזק את תדמיתה בציבור מתכננת מועצת יש"ע לגייס את הציבור הרוסי

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 10/05/10 00:00 כו באייר התשע

איך אומרים מתנחל ברוסית?
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

אחרי שההפגנות לא עזרו למנוע ממשלת הימין להכריז על פינויים והקפאות, מנסים במועצת יש"ע להתכונן לעתיד ולגייס את התמיכה מהקהל הרוסי.

במכתב פנימי ששלח מנכ"ל מועצת יש"ע, נפתלי בנט, לחברי המועצה, נכתב כי בכוונת המועצה "להגביר הילוך בתקשורת הרוסית". זאת לאור הערכתם כי הציבור הרוסי בארץ מונה למעלה ממיליון תושבים, שיכולים להיות מצביעים פוטנציאלים שיכריעו את הכף ביום פקודה.

למרות שהפניה לציבור הרוסי הגיעה בשלב כה מאוחר, נדמה כי יש בה מן ההיגיון. בשנים האחרונות מגדיל הציבור הרוסי את כוחו בעוד מועצת יש"ע נחלשת. בבחירות האחרונות לכנסת זכה המגזר הרוסי ב 16 מנדטים, הרבה יותר מאשר האיחוד הלאומי והבית היהודי, בעקבות כך מונה חבר הכנסת אביגדור ליברמן לסגנו של ראש הממשלה, ולשר החוץ של ישראל.

במועצת יש"ע טרם החליטו מי יאייש את המשרה ובימים אלו החלו החיפושים אחר הדובר, שיהיה אחראי על תחום ההסברה במגזר הרוסי.


חברי מועצת יש"ע (צילום: יח"צ)


גמישי מחשבה

"אנו מתכוונים להגביר הילוך בתקשורת הרוסית", כתב בנט במכתבו. "מדובר במגזר המונה קרוב למיליון איש, רובם גמישי מחשבה, והערכים היסודיים שלהם זה כבוד לאומי ופטריוטיות"

"אנחנו פונים לציבור הרחב ובתוכו חשוב לנו מאוד לפנות לציבור העולים מחבר העמים" הסביר לכיפה מנכ"ל מועצת יש"ע נפתלי בנט. "מדובר במיליון איש מאוד משמעותיים במדינה, וכל החלטה עתידית תושפע במידה רבה מהעמדה של הציבור הזה. כרגע אנו נמצאים בפיתוח תוכנית כיצד לגשת לציבור הזה".

בנט מסביר מדוע כונו העולים מחבר העמים על ידיו כ"גמישי מחשבה". "יצא לי לבוא במגע עם עולים ואלו אנשים עם ראש פתוח, שאינם נעולים ומוכנים לשמוע עובדות נתונים ומפות ורק אז להחליט מהי עמדתם".


האם הרוסים יעצרו את הפינוי הבא? (צילום: ויקיפדיה העברית)




חלק נכבד וחשוב במרקם האוכלוסייה

ח"כ אנסטסיה מיכאלי ממפלגת ישראל ביתנו ברכה על היוזמה ואמרה כי בעולם הפרסום כבר מזמן הבינו את מה שמועצת יש"ע סוף סוף הבינה. "למגזר זה יש השפעה רבה גם בתחום המדיני וראוי לתת לו משקל רציני כאשר בונים אסטרטגיה תקשורתית" אמרה מיכאלי. לדבריה הקהל דוברי הרוסית הינו פטריוטי, ורואה לנגד עיניו את טובת מדינת ישראל.

"החלטתה של מועצת יש"ע להרחיב את הפעילות במגזר הרוסי הינה מבורכת וחשובה" אומר גם ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ישראל ביתנו. "אכן מדובר בלמעלה ממיליון איש אשר מהווים חלק נכבד וחשוב במרקם האוכלוסייה ומהווה בסיס כוח אמיתי בפוליטיקה, בכלכלה, בספורט ועוד."

בנוגע לכינויו של הציבור הרוסי כ"גמישי מחשבה", כפי שהופיעה במכתבו של בנט, סבור אליטוב כי לא היתה כוונה לרמוז על כך שהציבור הרוסי הינו חסר דעת או קל לשכנוע.