איילת שקד: ארצות הברית זורקת את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס

"אנו נמצאים בנקודת זמן מאוד משמעותית בה ארצות הברית זורקת את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס" כך אמרה חברת הכנסת איילת שקד בפאנל בחירות של המכללה למדינאות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 19:32 יב באדר התשעה

איילת שקד: ארצות הברית זורקת את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אנו נמצאים בנקודת זמן מאות משמעותית בה ארצות הברית זורקת את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס". כך אמרה הערב חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) בפאנל בחירות בנושא רפורמות ומנהיגות צעירה של המכללה למדינאות שהתקיים בערב בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית.

שקד הדפה את הביקורת על התעקשות נתניהו לנאום בקונגרס: "הסכם רע משמעו שאירן תחומש בפצצה גרעינית. ברגע שיסירו את הסנקציות של אירן ההחלטה על חימוש בפצצה עוברת לאירן ולארצות הברית לא תהיה שום יכולת לפקח על כך. ההתנגשות הזו בין ראש הממשלה לנשיא משרתת את העניין הזה. בנט נמצא בארצות הברית ומספר לי שכל היום מדברים רק על זה. ראש הממשלה כן הצליח לשים את הנושא על סדר היום במרכז השיח האמריקאי. זה כן ישפיע על דעת הקהל האמריקאית והממשל האמריקאי בדיוק כל ממשל מושפע מאוד מעמדת הקהל".

בפאנל נכח גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) שהתייחס לנאומו של ראש הממשלה בקונגרס האמריקאי: "אפשר היה למנוע מצפון קוריאה להגיע לנשק גרעיני אם לא היו עושים בדיוק את אותם טעויות שעושים כרגע מול אירן. יש מחלוקת והיא בכלל לא פוליטית. המחלוקת היא מאוד מהותית. המהות היא לא על אירן. אירן היא סכנה נוראית ואיום לא רק על ישראל אלא על כל העולם. איראן זו לא צפון קוריאה עם נשק גרעיני. סוז'אן רייס אמרה שתמיד צריך לזכור שהאלטרנטיבה היחידה להסכם היא מלחמה. זה נכון, אך לפעמים גם עצם האופציה שיש לך לפתוח במלחמה יכולה לסייע".

בהמשך מתח גם אדלשטיין ביקורת על הממשל האמריקאי: "עכשיו זה רגע ההכרעה. להופיע במצב כזה בקונגרס ומול קן רעיונות מאוד בעיתיים בתקשורת זה לא מצב מאוד סימפטי. היה אפשר להימנע מהצב הזה מבחינה פוליטית בהתחשב בנתונים: כל הסקרים מראים שאין לכך השפעה בבחירות בישראל ושזה לא ישנה את עמדתם של הבוחרים בבחירות. אני כולי תקווה שההכרעה שקיבל כאן ראש הממשלה תשיג תוצאות באיך הוא ישפיע על הנשק הגרעיני באירן. אך זו לא רק אירן, אלא העובדה שבכל יום אנו מאבדים את היכולת להבין שיש עדיין רע ועם הרוע לא עושים הסכמים, מתנשקים או מתחבקים. אלמלא היכולת הזו לפני 30 שנה, לא הייתי עומד כאן מולכם אלא עדיין נמק מול מסך הברזל בברית המועצות".