איגוד המדרשות: למה יש הבדל במשך הזמן בין שירות לאומי לצה"ל?

בעוד הויכוח בין המתנגדים והתומכים בשירות צבאי של בנות נמשך בעוז, יוצאים באיגוד המדרשות בקמפיין שקורא לבנות השירות הלאומי לשרת שנתיים. "אין סיבה לאפליה בין הבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/14 14:39 כח בשבט התשעד

איגוד המדרשות: למה יש הבדל במשך הזמן בין שירות לאומי לצה"ל?
ששון תירם, צילום: ששון תירם

בימים אלו יוצאים אנשי איגוד המדרשות ליהדות וללימודי א"י המפוקחות ע"י האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, לקמפיין המזמין בנות לשרת שנתיים שירות לאומי איכותי וערכי. מנכ"ל איגוד המדרשות, צחי דיקשטיין מציין כי הנתונים מראים כי למעשה רק 20% מקרב בנות השירות משרתות שרות בן שנתיים. "הציונות הדתית מניפה בגאווה את דגל הנתינה, הרעות והתרומה של בני ובנות החינוך הממלכתי דתי לעם ולמדינה וכך הדבר, אך בתחום השרות הלאומי הנתונים מצביעים על מצב הפוך לגמרי כאשר רוב הבנות משרתות רק שנה אחת. ייתכן והשיקול בבחירת מקום ומשך השרות הלאומי לא נובע רק מטעמי דת, אלא מטעמי נוחות?", הוא שואל.

"שירות לאומי בן שנתיים מהווה נדבך משמעותי וערכי בתרומה למדינת ישראל", אומר דיקשטיין. "מרבית מדרשות האיגוד הבנות משרתות שנתיים בשרות תובעני ומסור, ניתן וצריך להגיע לשרות משמעותי זה בכלל המדרשות ובכל תחומי ומקומות השירות הלאומי".

באיגוד המדרשות מסבירים כי אין שום סיבה לפיה יהיה הבדל במשך זמן השירות בין בחורה שבחרה לשרת מסיבות דתיות במערך השירות הלאומי לבין בחורה שמשרתת בצה"ל. איגוד המדרשות אף טוען כי איכות השירות של שנתיים אינו דומה לשירות של שנה אחת - משך זמן ההכשרה והתאקלמות הבנות בשטח נמשך זמן ניכר כך שלמעשה בנות המשרתות שנה אחת זמן פעילותם המשמעותי מסתכם במספר חודשים בלבד. בנוסף, ארגונים ותחומי עשייה רבים משוועים לבנות ובפועל נותרים ללא מענה. ראוי לציין, כי בנות השירות של איגוד המדרשות מחויבות לשירות מלא של שנתיים.

אני מזמין את ראשי מערכת החינוך ותנועות הנוער להעמיד את הנושא בראש סדר העדיפויות בקרב התלמידות", מסכם צחי דיקשטיין . "שירות לאומי בן שנתיים מהווה נדבך משמעותי וערכי בתרומה למדינת ישראל. מרבית מדרשות האיגוד הבנות משרתות שנתיים בשרות תובעני ומסור, ניתן וצריך להגיע לשרות משמעותי זה בכלל המדרשות ובכל תחומי ומקומות השירות הלאומי".