אושר: בני ישיבות ההסדר ישרתו 17 חודשים

ועדת שקד אישרה את הצעת החוק לפיה בני ישיבות ההסדר ישרתו 17 חודשים בלבד. בהמשך צפויים להעביר את ´רצועת הביטחון´ אשר תאפשר סנקציות פליליות לחרדים אשר לא יתגייסו החל מ-2018

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/02/14 08:38 יט באדר א'

אושר: בני ישיבות ההסדר ישרתו 17 חודשים
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

ועדת שקד דחתה הבוקר (ד') את ההצבעה החוזרת בנושא גיוס בני ישיבות ההסדר ואישרה בפועל את הצעת החוק לפיה בני הישיבות ישרתו 17 חודשים בלבד. נציגי המפלגות החרדיות לא התייצבו לדיונים.

כזכור, במהלך שעות הלילה הושגה הסכמה בין הגורמים השונים עם מספר עקרונות מנחים: מתווה ישיבות ההסדר לא ייפגע והשירות הפעיל יהיה 17 חודשים כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים.

בנוסף, יעדי הגיוס של החרדים יוכלו להיספר עד גיל 26, מה שיבטיח עמידה ביעדים; תהיה "רצועת ביטחון" - ולפיה גם אם יהיה תרחיש שלא יעמדו ביעדים, עד אמצע שנת 2018, במקום התכנון הראשוני לסוף 2017, לא יהיו סנקציות, ולאחר מכן הנושא יגיע לשולחנו של שר הביטחון שיוכל להטיל חובת גיוס או לא.

לקראת השעה 2:00 לפנות בוקר הושגה הסכמה על חוק השוויון בנטל. על פי המתווה שהושג כן יוטלו סנקציות פליליות אך בעוד הם יופעלו ב-2017, למעשה היישום שלהם יידחה בחצי שנה עד שנה נוספים, כך שרק ב-2018 תהיה החלה של חוק שירות ביטחון על המתגייסים החרדים, כפי שהוא מוטל על הציבור החילוני והדתי-לאומי.

גורמים בבית היהודי הביעו סיפוק רב מההצעה הסופית: ״הבאנו גם גיוס, גם תורה, וגם עבודה. כעת המשימה היא לשלב את החרדים בשוק העבודה. התכניות לכך כבר מיושמות בשטח, והמוקדים מוצפים בפניות. שמרנו על ישיבות ההסדר והישיבות הציוניות, עמדנו על העקרונות במקומות החשובים והובלנו לפתרון בעיה שלא הושג מאז קום המדינה״.