אורלב תוקף את ש"ס: "החליטה לפגוע בישיבות הציוניות"

שרי ש"ס ערערו על הצעת החוק המבקשת להפריד בין הישיבות הציוניות לישיבות החרדיות. כעת תובא ההצעה קודם לאישור הממשלה. "העיקרון ´לא לי ולא לך´ הוא עיקרון מרושע", ציין אורלב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/07/12 10:17 כח בתמוז התשעב

אורלב תוקף את ש"ס: "החליטה לפגוע בישיבות הציוניות"
יוסי זליגר, יחצ, צילום: יוסי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב תוקף היום (ד') את תנועת ש"ס בעקבות החלטתה לנסות ולטרפד את הצעת החוק המבקשת להפריד בין הישיבות הציוניות לישיבות החרדיות.

אתמול, בהצבעה שהתקיימה בועדת השרים לענייני חקיקה, החליטו שני שרים מטעם ש"ס, משולם נהרי ויעקב מרגי, להתנגד להצעת החוק ובכך, על אף שקיים רוב בעד הצעת החוק בוועדה, נדחתה ההצבעה והיא תובא לאישור מליאת הממשלה.

"תנועת ש"ס החליטה אמש לפגוע בישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות הציוניות", ציין אורלב, שהוסיף כי "החוק נועד לאפשר את קיומן של ישיבות ההסדר לאחר ביטול 'חוק טל' ולהסדיר את מעמד בני הישיבות הגבוהות הציוניות". לדבריו, "העיקרון 'לא לי ולא לך' הוא עקרון מרושע שאינו ראוי למפלגה חרדית". אורלב קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לקיים דיון בערעור כבר ביום ראשון הקרוב כדי לאפשר קידום החקיקה לפני היציאה לפגרה".

כפי שדווח בכיפה, ועדת השרים אישרה ביום ראשון האחרון את הצעת החוק של חברי הכנסת זבולון אורלב, אורי אורבך ויריב לוין, המסדירה את מעמדן של ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות, כך שתלמידיהן לא יהיו במעמד "תורתו אומנותו" טרם הגיוס וכך יוכלו להמשיך לפעול כרגיל, למרות ביטול "חוק טל". כעת, כאמור, תובא הצעת החוק לאישור מליאת הממשלה - בטרם תובא לאישור מליאת הכנסת.