אורי אריאל לבנט: לא ראוי להעביר חוקה בלחץ לפני שפועלים למיזוג

פרסום ראשון: השר אריאל שיגר מכתב לבנט ולחברי תקומה בו מתח ביקורת על שבמשך עשרה חודשים אין מגעים לסיכום המיזוג בין המפלגות. חרושת שמועות בתקומה לגבי שריונים בפיירמריז

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/14 17:37 א בתמוז התשעד

אורי אריאל לבנט: לא ראוי להעביר חוקה בלחץ לפני שפועלים למיזוג
יחצ, צילום: יחצ

משהו חדש מתחיל? סדקים הולכים וגדלים בתוך הבית היהודי בעקבות פרסום החוקה החדשה. בעוד שבתוך המפלגה צומח לובי, בדמותם של חברי הכנסת יוני שטבון ומוטי יוגב, מתברר שגם באיחוד הלאומי לא מרוצים מפרסום החוקה.

יו"ר תקומה (האיחוד הלאומי), השר אורי אריאל שיגר הערב (א') מכתב ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ולחברי מרכז תקומה, בו מתח ביקורת על פרסום החוקה בעיתוי הנוכחי. "אני יודע שכולנו בעד האחדות והמיזוג, אבל לצערי במשך 10 חודשים אנחנו לא מצליחים לשבת ובאופן שוטף ועקבי נדחים ב'לך ושוב' שנראה שאינו מקרי", מתח ביקורת נוקבת על העובדה שכבר שנה וחצי עברה מאז הבחירות והמיזוג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי לא הושלם. "הניסיון להעביר חוקה בלחץ הוא מיותר ואינו ראוי לפני שפועלים למיזוג", הוסיף וכתב.

בנוסף, התייחס השר אריאל לחרושת שמועות בתוך המפלגה, לגבי שריונו למקום השני ברשימת הבית היהודי בבחירות הבאות ואמר כי אין בדברים אמת. "מספר חברים פנו אלי וסיפרו שראשי הבית היהודי סגרו איתי על שריוני למקום שני. לא היה ולא נברא. לא ביקשתי ולא קיבלתי (מי שסגר איתי שיקום)", כתב.

גורמים בתקומה נדהמו לשמוע מפי חברי מרכז שהעבירו להם מידע כאילו כבר הושג הסכם עם תקומה לפיו הרב אלי בן דהן וזבולון כלפה יתמודדו בפריימריז של הבית היהודי, אורית סטרוק תיפרד מהכנסת ואילו לאורי אריאל ישוריין המקום השני. ״לא היו דברים מעולם ואלו סיפורי בדים שנדהמנו לשמוע״ אמרו הגורמים.