אורי אריאל: לא צודק להתייחס לגרעינים התורניים כאילו הם מפעל של כמה משוגעים

השר אריאל קרא לממשלה להגדיל התמיכה בגרעינים המשימתיים. בנוסף התייחס אריאל לנושא השוויון בנטל וטען כי "אין לשפוט את החרדים בשעת צערם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/02/14 09:53 יא באדר א'

אורי אריאל: לא צודק להתייחס לגרעינים התורניים כאילו הם מפעל של כמה משוגעים
יחצ, צילום: יחצ

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל דיבר אמש (ב') בכנס השנתי של רשת 'שעלי תורה' בירושלים והתייחס לנושא הגרעינים התורניים. "מדובר בחוד החנית בפריפריה החברתית של מדינת ישראל", אמר השר. "זה לא צודק להתייחס אל הגרעינים כאילו מדובר במפעל של כמה משוגעים. מדובר במפעל מדינתי וזו החובה של ממשלת ישראל לתמוך במפעל הגרעינים במירב המשאבים האפשריים".

אריאל דיבר גם בנושא ועדת שקד לשוויון בנטל, המגיעה בימים אלו לשלבים הסופיים של הדיונים וההצבעות, וטען כי "אין לשפוט את החרדים בשעת צערם, אנו והם באים מאותה המשפחה ועלינו לתמוך זה בזה". בנוסף התייחס להסכם המדיני ואמר "אינני בא להרגיע אך ממקורות יודעי דבר אומר לכם שאין הסכם ולא יהיה הסכם בטווח הנראה לעין".

הכנס השנתי של רשת 'שעלי תורה', אשר הוקם על ידי הרב רחמים ניסימי משדרות, ושיזם במהלך השנים כ-20 גרעינים משימתיים תורניים הפרוסים ברחבי הארץ וכן רשת של מוסדות חינוך, התקיים תחת הכותרת 'חינוך וחברה' בהשתתפות כ-300 משתתפים בהם אישי ציבור רבים.

לדברי מארגני הכנס, בגיבויה של ממשלת ישראל יוצאת בימים אלו הרשת במבצע להכפלת מספר הגרעינים התורניים בפריפריה וכבר בשנה הקרובה יוקמו שני גרעינים חדשים, האחד בקרית גת והשני בצפת. באירוע השתתף גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי שהתחייב "לעשות ככל שביכולתי לעודד ולעזור למפעל חברתי זה לגדול ולהצליח".