אורבך לא יגיע

יו"ר סיעת "הבית היהודי" לא ישתתף בכינוס הפעילים שיזם ח"כ אורלב. "זכותו של כל אחד לפגוש את מי שהוא רוצה", הוא אומר ומתייחס אל הכינוס כאל "מפגש ידידים ותיקים בת"א"

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/10 00:00 ב בכסלו התשעא

אורבך לא יגיע
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, לא ישתתף בכנס הפעילים שיתקיים ביום חמישי הקרוב ביוזמת ח"כ זבולון אורלב - כך נודע לכיפה. ח"כ אורבך מסר בשיחה לכיפה כי הוא לא ישתתף בכנס וכי "זכותו של כל אחד לפגוש את מי שהוא רוצה, ואין זה מחייב את השאר". ח"כ אורבך אף הגדיר את כינוס הפעילים כ"מפגש ידידים ותיקים בתל אביב" וכ"עניינו הפרטי" של ח"כ אורלב.

כזכור, אמש (ב) הודיע ח"כ זבולון אורלב על כינוס פעילים דחוף בתל-אביב, זאת כמפגש מקדים לכינוס מרכז המפלגה הצפוי בקרוב. ח"כ אורלב צפוי להודיע על קיומו של מפקד חברים חדש שיביא לבחירת יו"ר המפלגה או המועמדים לכנסת הבאה, תוך קיום בחירות מקדימות ("פריימריז") - מהלך שטרם נעשה מאז הקמת "הבית היהודי".

משיחות שקיימה אתמול כיפה עם מספר פעילים מרכזיים במפלגה, עולה כי מדובר בצעד חד-צדדי מצד ח"כ אורלב. "נחמד מצידו של אורלב לקרוא לכינוס של אחדות ובחירות מקדימות, אולי היה ראוי מצידו להודיע לנו על הכינוס קודם פרסום הכנס לכלל אמצעי התקשורת", אמר לכיפה פעיל מרכזי ב"בית היהודי".

אך כנראה שאי השתתפותו של ח"כ אורבך בכינוס אינה מעידה על עמדתו באשר להמשך דרכה של המפלגה. "כיו"ר הסיעה אני מחויב למצוא גשרים על פני המחלוקות ולפעול לאיחוד המחנה הציוני-דתי כולו", מבהיר ח"כ אורבך לכיפה, "אני בעד הקמת מוסדות חדשים לבית היהודי-מפד"ל החדשה, בעד עריכת מפקד וכמובן תומך נלהב בפריימריז".

אם כן, נראה כי ההנהגה הבכירה של "הבית היהודי" חלוקה באשר למעמדם של מוסדות המפלגה ובאשר להמשך דרכה. ח"כ אורלב, מחד, סבור כי האיחוד בין המפד"ל לבין "האיחוד הלאומי" לא צפוי לצאת אל הפועל בסופו של דבר - ועל כן יש לשוב ולהחיות את מוסדות המפד"ל; השר הרשקוביץ וח"כ אורבך סבורים, מאידך, כי מוסדות המפד"ל חדלו מלהתקיים וכי על המפלגה להקים מוסדות חדשים.