אברום בורג השתתף בכנס פוליטי של חד"ש בשבת: פיקוח נפש

יו"ר הכנסת לשעבר, אברום בורג השתתף בכנס פוליטי תוך חילול שבת כשהוא מציין בנאומו כי חילול השבת הוא בשל 'פיקוח נפש' ותחושתו שריצת המפלגות הערביות כגוש אחד הוא פיקוח נפש שדוחה את השבת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/01/15 21:52 יב בטבת התשעה

אברום בורג השתתף בכנס פוליטי של חד"ש בשבת: פיקוח נפש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג, חובש הכיפה, השתתף במהלך השבת בכינוס של ועידת מפלגת חד"ש בנצרת, שדנה באפשרות של איחוד בין כלל הרשימות הערביות לקראת הבחירות לכנסת ה-20, כך דווח הערב ב'וואלה'. לדבריו של בורג, חבר מפלגת העבודה לשעבר, "זאת הפעם הראשונה בחיים שאני נמצא באירוע פוליטי בשבת".

לבורג גם היה טיעון הלכתי מדוע חילול השבת שלו לא רק שמותר אלא אף הכרחי, "יש ביהדות מושג שנקרא פיקוח נפש - כשיש סכנת נפשות גדולה זה דוחה שבת", טען בורג והוסיף כי "התחושה שלי ושל רבים היא שיש פיקוח נפש לשמירת החיים הקולקטיביים בישראל, ופיקוח נפש כזה מצדיק להגיע בשבת".

הכנס בו התארח בורג, עסק בכוונת המפלגות הערביות לרוץ יחד בבחירות הבאות בשל העלאת אחוז החסימה כשהסקרים מעניקים להם בין 11-13 מנדטים.

בורג בן ה-59 פרש לפני כעשור מהפוליטיקה והוא מכהן כחבר המועצה הבינלאומית של 'הקרן החדשה לישראל' השנויה במחלוקת. אביו של בורג, ד"ר יוסף בורג כיהן כשר הדתות מטעם המפד"ל ומעניין היה לשמוע מה הייתה דעתו על פסק ההלכה החדשני של בנו.