אביתר תורג'מן הי"ד: "היו לו עיניים מקשיבות

אביתר תורג'מן, תלמיד ישיבת הכותל נהרג ברצועת עזה. הרב יואל רוזנברג מספר על תלמיד ישיבה שחיבר בין עוז וענווה. כוח ואצילות מצד אחד, ענווה וגדלות מצד שני. "היו לו עיניים מקשיבות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/14 18:54 כד בתמוז התשעד

אביתר תורג'מן הי"ד: "היו לו עיניים מקשיבות
אייל תורג'מן הי"ד, צילום: אייל תורג'מן הי"ד

אביתר תורג'מן, לוחם גדוד 202 של חטיבת הצנחנים נהרג הבוקר במהלך התקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה. בן הזקונים של מאיר ואורה היה תלמיד ישיבת הכותל בירושלים, ומשם יצא לפני שנה וחצי לשירות הקרבי שהסתיים בנפילתו בקרב.

"הוא בא לאכול אצלנו בפעם הראשונה בראש השנה ואני לא אשכח שאישתי אמרה לאחר מכן שיש לו עיניים מקשיבות. לא רק אוזן מקשיבה אלא עיניים מקשיבות. המילים המתאימות ביותר לתאר אותו הם 'עוז וענווה' - בחור חזק ואציל שנראה מרשים כלפי חוץ, ועם חוזק פנימי. בחור עם שורשיות. מאמין בדרכו ובדרך של התורה והארץ. ענווה לצד עוז", נזכר הרב יואל רוזנברג רבו בישיבת ההסדר.

"הוא היה יושב בבית המדרש במסירות והרגשתי במשך השנה איך הוא הולך וצומח. הרגשתי איך הוא משתפשף וקולט את העיון. אדם מאוד חיובי עם שקט פנימי. גם בויכוחים ודיונים, לצד הדעה הנחרצת הוא ידע להקשיב. פגשתי אותו בצבא אבל בגלל אסון במשפחה לא יצא לו להגיע לישיבה", הוא מספר.

בישיבת ההסדר מספרים על תאונת דרכים שפקדה את משפחת תורג'מן. אבי המשפחה ושני אחיו של אביתר היו מעורבים בתאונת דרכים קשה בכביש הבקעה לאחר שעשו דרכם בחזרה לביתם שבבית שאן מטקס חלוקת הכומתה של אביתר בגבעת התחמושת.

"אחרי התאונה אביתר לא זז מהמיטה של אביו", מספר הרב רוזנברג. “הוא החליף שבתות בחופשות באמצע שבוע כדי שיוכל ללוות אותו בתהליך השיקום. החברים שלו היו יוצאים בשבתות והוא היה עושה יותר שמירות כדי שיוכל לצאת. אם הייתי צריך לסכם בשתי מילים עתיקות הייתי מסכם את סיפורו ב'עוז וענווה'. אם היה צריך לסכם בשתי מילים חדשות הן היו 'צוק איתן'. ישבנו עכשיו עם אימו, והיא אמרה מילים שצמררו אותי. 'השם נתן לנו כוח להתמודד עם התאונה השם ייתן לנו כוח להתמודד גם עם זה'”.

לוויתו של סמל ראשון אביתר תורג'מן הי"ד תתקיים היום (22/7/2014) בשעה 22:30 בבית העלמין בצבאי בהר הרצל