בשורה לירושלמים: מנהרת הכניסה החדשה לעיר נפתחה במלואה

פרויקט הכפלת ושדרוג כביש 60, "כביש המנהרות", הושלם ונפתח הבוקר לתנועה מלאה. המנהרות כוללות נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 09:32 ד בתמוז התשפד

בשורה לירושלמים: מנהרת הכניסה החדשה לעיר נפתחה במלואה
כביש המנהרות המחודש, נפתח במלואו, צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

פרויקט הכפלת ושדרוג כביש 60, "כביש המנהרות", הושלם ונפתח הבוקר (ד') לתנועה מלאה. עם פתיחתה של המנהרה הדרומית בכביש, הושלם החלק האחרון של הפרויקט ונפתחה כניסה חדשה ונוחה לירושלים מכיוון דרום.

שדרוג הכביש בוצע במסגרת מיזם משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים שבוצע ע"י חברת מוריה לפיתוח ירושלים. הבאים והיוצאים מירושלים לכיוון דרום וגוש עציון, ייהנו מכביש חדיש, בטיחותי ומשודרג, אשר יקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.

4 מנהרות, שני גשרים ונת"ץ מתחלף

הפרויקט כלל את שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש במקביל לגשר הקיים. הכביש המחודש כולל שתי מנהרות באורך של כ-900 מטרים כל אחת במקטע הדרומי (לכיוון ירושלים), ושתי מנהרות באורך של כ-300 מטרים כל אחת במקטע הצפוני (לכיוון גוש עציון), עם שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים עם שני נתיבים דו-מסלוליים. לצד בניית המנהרות החדשות, שודרגו גם המנהרות הוותיקות והגשר הקיים.

כביש המנהרות

כביש המנהרות צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

המנהרות כוללות נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בשעות הבוקר, ישמש הנתיב כעורק כניסה לעיר ירושלים מגוש עציון; ובשעות העומס אחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ, לכיוון גוש עציון. המתווה הסופי להפעלת הנת"צ ייקבע בקרוב.

"בוצעו עבודות הנדסיות מורכבות בסמיכות למנהרות הקיימות"

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר אדון: "לצורך הקמת המנהרות החדשות, בוצעו עבודות הנדסיות מורכבות בסמיכות למנהרות הקיימות הפעילות בהן הייתה תנועה תחבורתית זורמת. פרויקט הכפלת המנהרות מהווה שדרוג הכניסה הדרומית לעיר".