ריבלין ספד לאדמו"ר מקאליב: "הקדיש את חייו לזכרון נספי השואה מתוך אהבת ישראל"

הרב הראשי ושרים ספדו לרבי מנחם מנדל טאוב, שכונה 'אדמו"ר השואה', שהלך לעולמו. הרב לאו: "האדמו"ר היה אוד מוצל מאש אשר לאחר שעבר על בשרו את מאורעות השואה האיומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 16:20 כג בניסן התשעט

ריבלין ספד לאדמו"ר מקאליב: "הקדיש את חייו לזכרון נספי השואה מתוך אהבת ישראל"
נשיא המדינה , צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

רבי מנחם מנדל טאוב- האדמו"ר מקאליב, שכונה 'אדמו"ר השואה', הלך לעולמו הבוקר (א'). נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס  לפטירתו של האדמו"ר זצ"ל ואמר: "שסבל עינויים קשים בהיותו אסיר באושוויץ והקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמתית".

ריבלין הוסיף: "האדמו"ר העלה על נס את גבורת האמונה של היהודים בשואה ועמד על חובתנו לעשות הכל כדי לזכור את הנספים. מפעלי הזיכרון שלו עומדים לנגד ענינו במיוחד בימים אלה בהם אנו שבים ומתחייבים לזכור ולא לשכוח".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ספד גם הוא לאדמו"ר: "מבכה את לכתו של זקן האדמו"רים. הוא היה אוד מוצל מאש אשר לאחר שעבר על בשרו את מאורעות השואה האיומה דאג להנציח מורשת יהדות ודרך ישראל סבא, קירב רבים לאביהם שבשמים ובנוסף פעל רבות להנצחת קדושי השואה". 

הרב לאו הוסיף: "האדמו"ר זכה להפיץ תורה בישראל והקים את המפעל היחודי "בר בי רב דחד יומא", אשר דגל בהחדרת לימוד התורה לכלל הציבור גם למי שאין תורתו אומנתו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

השרה גמליאל ספדה הצטערה על לכתו של האדמו"ר: "עם ישראל כולו מרכין ראש על פטירתו של רבי מנחם מנדל טאוב זצ"ל האדמו"ר מקאליב, אוד מוצל מאש שהקדיש את חייו, תורתו וחסידותו להנצחת זכרון השואה. איבדנו היום מנהיג גדול ומחנך דגול, שהיה דוגמא ומופת לכולנו בגבורה ובתקומה אישית ולאומית, שאחרי ששכל את משפחתו בשואה עלה ארצה, קם והקים מפעלות תורה וזיכרון מעוררי כבוד".