פרשיות השבוע

מארועי השבוע: NRG מדווח על תוכנית יהדות חדשה ברשת עם מנחה מקורי במיוחד | Ynet מתהדר ב"סקופים" בלעדיים | וגם וגם לאן נעלמה רחלי?

חדשות כיפה אלעד רותם 03/02/08 00:00 כז בשבט התשסח

אחד המנהגים המגונים של דוסים בכלל ובינ"שים בפרט, הוא לפתוח את דבריהם בשלל התנצלויות, במקום לגשת ישר לדברים עצמם.

מכיוון שאני משתדל להימנע מהמנהג הזה, אז אם מטרידה אתכם השאלה לאן נעלם הטור הזה והכותבת הכל-כך חביבה שלו - רחלי כהן, תאלצו לחכות עד לסוף הטור. מה שכן, אם תצליחו להגיע עד לשורות האחרונות, תצפה לכם הפתעה.

הכל צפוי

תאמינו לי שלא רציתי, אבל בסיכום של שבוע כזה אי אפשר שלא להזכיר את המילה "וינוגרד", אז בואו נגמור עם זה מהר ונבדוק מה היה לנו שם:

וועדה שתפקדה על תקן "כלב נובח" בשלב מסקנות הביניים ו"אינו נושך" בדו"ח הסופי - ותודה לבג"צ (שאסר על מסקנות אישיות) שהביאנו עד הלום.

ראש ממשלה ש"באופן מפתיע" לא מתפטר, ושלל חברים בקואליציה ש"עושים מה שטוב למדינה" באופן מפתיע לא פחות.

ובעיקר - שלל ערוצי תקשורת שטוחנים את המוח, תוך כדי שהם טוחנים מים, והעיקר שנמצא מי שיגיד ש"הדתיים אשמים" (ולמי שנכנס לקישור - תודו ש"לסגור שבוע עם" זה אחלה רעיון...).

זה כל הסיפור

ונעבור לחדשות קצת יותר טובות מבית המחוקקים הכל כך אהוב עלינו.

לפני כחודש, בתחילת השנה האזרחית, נכנס לתוקפו "חוק ספריות חינם" שעבר בכנסת כבר לפני כחצי שנה. מדבור למעשה בתיקון לסעיף 7 ב"חוק הספריות הציבוריות" שמשמעות התיקון היא ששירותיהן של הספריות הציבוריות יינתנו מעתה בחינם!

כמובן שכבר מסתובב לו ברחבי הרשת מייל עם ניחוח קונספירטיבי, על כך שהרשויות מסתירות מאיתנו את קיומו של החוק, אלא שנדמה שההסבר לכך שרק מעטים שמעו עליו הוא קצת יתר פשוט.

מי מכם שטרח לקפוץ לספרייה העירונית באזור מגוריו גילה שהסכום אותו גבו עד לתחולת תיקון 7, עמד על הסכום הענק של... 50 ש"ח לשנה. כן, אני יודע שמדובר בהון עתק של יותר מארבעה שקלים לחודש, אבל נדמה לי שאיכשהו ניתן לעמוד בזה. אגב, במשרד החינוך, שידע שלא מדובר בהנחה היסטרית, מסבירים שהרציונאל של החוק הוא ניסיון לעודד את מצב המנויים הירוד של הספריות העירוניות.

אם יורשה לי להעיר - אולי עדיף היה להשאיר את תשלום 50 השקלים ובסכום זה לפתוח בקמפיין של עידוד הספריות. נדמה לי שהתוצאות יהיו טובות קצת יותר - אלא אם כן כמות המנויים נמוכה עד כדי כך שהכסף יספיק מקסימום לשלושה פליירים.

מותר לפרגן

בסימן טוב ובמזל טוב חגג לא מזמן אתר YNET יהדות שנה לעלייתו לרשת. צוות האתר, בראשותו של העורך המוכשר אלעד טנא, חגג בטור סיכום של הרגעים הכי-הכי. שווה עיון, אבל אם מותר להיות קטנוני - אז תשתדלו להבא קצת יותר לדייק עם הקטע של ה"בלעדי".

קצת גיוון

באתר המתחרה (למה לא "ביהדות"?) התבשרנו על הקמתה של "מדינת הלכה" תכנית ש"תשודר בימי שישי ותספק מבט יהודי-אתי על סוגיות אקטואליות". שני המגישים יהיו שהרה בלאו הותיקה כבר בעסקי תכוניות הדוסים בטלוויזיה, ולצידה נעשתה בחירה מקורית להחריד בדמותו של מי אם לא - אורי אורבך.

לפני שמישהו יבין לא נכון - אין לי שום דבר נגד אורבך - נחמד לקרוא אותו, נחמד לשמוע אותו וגם נחמד לראות אותו, אבל אולי הגיע הזמן לעשות גם קצת מקום לאנשים אחרים. נדמה לי שאולי במקרה הספציפי, כשמה שנדרש הוא לא "מבט ציני ומשועשע" אלא "מבט יהודי אתי", היה נחמד לראות מישהו כמו הרב חיים נבון - רב צעיר עם דעות מקוריות שגם יש לו יד ורגל בעולם התקשורת.

מצד שני, כשחושבים על הרייטינג של תוכניות היהדות של יום שישי - אפשר גם להשאיר את הכיסאות ריקים.

תקשורת שמאלנית

ועוד חידוש בעולם התקשורת הדתית. בשבוע האחרון נודע כי במכרז לרדיו"ש - הרדיו של יהודה ושומרון, זכה המתמודד היחיד שניגש, קבוצה שרבע ממניותיה מוחזקות בידי עמיחי זיוון זיסהולץ, והשאר בידי חברת "גלי הדרום" שבבעלות יוסי סבן וצביקה שלום ומחזיקה גם ברדיו דרום.

מנכ"ל הרדיו עומד להיות יהושע מור-יוסף, שצוטט מעל גבי "הצופה" כמי שאומר שיעדיף שדרנים "מהציבור שלנו".

אז אם הדרך לטלוויזיה ולעולם התקשורת הכללי חסומה בידי קבוצת אנשים מהאייטם הקודם (זוכרים שפעם היו מי שקראו "הטובים לתקשורת"?), לפחות התפנו עוד כמה מקומות ברמה המגזרית.

צהר לפרסום

ואם אתם כבר מחפשים דרך לעולם התקשורת, הנה עוד דרך:

"ארגון רבני צהר פונה בקריאה לסטודנטים לקולנוע המחפשים רעיון לפרויקט גמר, לעשות סרט תדמית על הארגון. בשנים האחרונות הרחיב הארגון באופן משמעותי את פעילויותיו בציבור הכללי ובציבור הדתי.

לדברי מנכ"ל צהר, הרב ד"ר משה בארי, צהר מציעים לסטודנטים לקולנוע המחפשים רעיון מקורי, לתעד את הארגון ופעילותו. הסרט לא רק יתעד את המציאות הישראלית אלא יצור חזון הבנוי סביב ערכים של יהדות, ציונות, התנדבות ותרומה, כיצד המדינה צריכה להיראות בעיני רבני צהר.

בתמורה ליצירת סרט התדמית, יקבלו יוצריו קרדיט בגוף הסרט שייחשף לקהל בארץ ובחו"ל".

האם אנו עומדים לראות את המועמד הבא לאוסקר על פרס הסרט הזר?

הנה הוא הגיע - הרגע לו חיכיתם ובגללו בעצם קראתם את כל המדור.

לצערה הרב של "כיפה", רחלי כהן שמילאה בנאמנות את תפקיד כותבת המדור, מצאה לעצמה עוד כמה עיסוקים (מן הסתם יותר רווחיים), מה שלא משאיר לה זמן להשקיע בנו.

יחד עם התקווה שרחלי עוד תחזור אלינו ותמשיך להעלות חיוכים על פנינו, כיפה מחפשת כותב חדש למדור "פרשיות השבוע".

אז הנה עוד מקום נפתח בתקשורת הדתית, ואם תשלח טור מוצלח עד יום רביעי בלילה אולי אתה תהיה פרשן השבוע הבא...

*הבהרה: הפניה מיועדת לגברים ולנשים כאחד, ונכתבה בלשון זכר רק מטעמי שנינות (יחסית).