מטילי זהב ושעוני יוקרה: עורכי דין חשודים בגניבת מאות מיליונים מקופת המדינה

לאחר חקירה סמויה של חוקרי להב 433 ורשות המסים, נעצרו שני עורכי דין בחשד להלבנת הון וגניבת כ-850 מיליון שקלים מקופת המדינה. "הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 3.5 מליארד שקלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 10:33 י בתמוז התשפד

מטילי זהב ושעוני יוקרה: עורכי דין חשודים בגניבת מאות מיליונים מקופת המדינה
זהב בתפזורת, כסף רב במזומן ומטילי זהב שנתפסו בבתי החשודים, צילום: דוברות המשטרה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף רשות המסים עצרו הבוקר (ג') שני עורכי דין בחשד לסחר בעשרות חברות ללא פעילות עסקית שוטפת וגניבת כ850,000,000 שקלים מקופת המדינה.

עשרה חשודים נעצרו ועשרות חשודים נוספים צפויים להיחקר בהמשך

מהחקירה שהתנהלה באופן סמוי עולה כי עו"ד מכפר קאסם השתלט על חברות ללא פעילות עסקית שוטפת ובאמצעות שלוחיו, השתמשו באותן חברות לשם הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 3.5 מליארד שקלים. עורך הדין גם חשוד שביצע עשרות רבות של פעולות אל מול מע"מ בשמן של אותן עשרות חברות שהיו לקראת סגירה.

במהלך החיפושים בבתי החשודים נתפס רכוש רב הכולל גם רכבי יוקרה |

במהלך החיפושים בבתי החשודים נתפס רכוש רב הכולל גם רכבי יוקרה | צילום: דוברות המשטרה

כאמור החקירה הפכה גלויה הבוקר ובפעילות מבצעית משותפת עם לוחמי החטיבה הטקטית והחטיבה המדברית של מג"ב ושוטרי תחנת קאסם, נעצרו 10 חשודים, בהם עו"ד מכפר קאסם ועו"ד מירושלים. יחד איתם עוכבו לחקירה 6 חשודים נוספים. עשרות חשודים נוספים צפויים להיחקר בהמשך.

שעוני יוקרה שנתפסו

שעוני יוקרה שנתפסו | צילום: דוברות המשטרה

רכבי יוקרה, נכסי נדל"ן ומטילי זהב

במהלך החיפושים בבתי החשודים נתפס רכוש רב הכולל בין היתר: רכבי יוקרה, נכסי נדל"ן, מטילי זהב, שעוני יוקרה, זהב בתפזורת, כסף רב במזומן, מחשבים ומסמכים רבים.
בכוונת יאל"כ בלהב 433 בשיתוף רשות המיסים לבקש את חילוטם במסגרת ההליך המשפטי נגדם.