התחזו למפונים ועקצו את תושבי ירושלים - אישה אחת עצרה את תרמית הדלק

צעירים תושבי חיפה שכבר נחקרו בעבר, התחזו למפונים מהדרום והכניסו כסף רב לכיסם. בעקבות דיווח למשטרה הם נעצרו בירושלים, מעצרם הוארך בבית המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/24 14:20 ח בתמוז התשפד

התחזו למפונים ועקצו את תושבי ירושלים - אישה אחת עצרה את תרמית הדלק
פנו לאזרחים תמימים , צילום: Irene Miller,Shutterstock

במהלך החודשיים האחרונים, התקבלו במשטרת ישראל מספר תלונות כנגד צעירים שקיבלו לידיהם סכום כספי רב תוך שהתחזו למפונים תושבי הדרום. בתוך כך, פנו לאזרחים תמימים סמוך לתחנת דלק ביציאה מהעיר ירושלים בתואנה כי הם זקוקים לכסף על מנת לתדלק את רכבם ולהמשיך בדרכם. לאחר שנעצרו על ידי השוטרים מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים בגין מעשיהם, האריך בית המשפט את מעצרם במספר ימים.

רגע מעצרו של אחד החשודים בסופ"ש האחרון |

רגע מעצרו של אחד החשודים בסוף השבוע האחרון | צילום: דוברות המשטרה

במקרה הראשון שנחקר, בתאריך 08.05 בשעות אחה"צ, התקבל דיווח מאזרחית כי בתחנת הדלק, ניגשו אליה מספר צעירים וביקשו סיוע בתדלוק רכבם. מטוב ליבה, משכה האזרחית סכום של 400 שקלים ונתנה לצעירים. לאחר שעוברי אורח הפנו את תשומת ליבה כי החשודים עומדים במקום מזה מספר ימים, הבינה כי נפלה לתרמית והזעיקה את השוטרים שהעבירו את החשודים לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה. בסיום חקירתם, נשלחו בתנאים מגבילים תוך שהתחייבו כי המקרה לא יקרה בשנית.

הבטיחו כי ברגע שיגיעו לעיר מגוריהם בדרום, יבצעו העברה כספית

לפני מספר ימים, הוגשה תלונה מקוונת בה סופר על מספר צעירים שעמדו בתחנת הדלק ופנו אל מתלונן אחר תוך שהציגו עצמם על פי החשד כמפונים מהדרום. גם במקרה זה, ביקשו החשודים כסף במטרה לכאורה לתדלק את רכבם. לאחר שהמתלונן העביר לידיהם סכום של 300 שקלים, הבטיחו הצעירים כי ברגע שיגיעו לעיר מגוריהם בדרום, יבצעו העברה כספית ויחזירו לו את סכום הכסף. לדבריו, עד כה טרם קיבל לידיו ולו שקל אחד. בעקבות תלונתו, נפתחה חקירה במשטרה.

שלשלו החשודים לכיסם מאות שקלים

ביום חמישי האחרון בשעות הערב, התקבלו דיווחים נוספים על אותם חשודים הפונים לאזרחים ומנצלים טוב לבם, ולמקום הוזעקו שוב שוטרי תחנת לב הבירה. שני החשודים אותרו ונעצרו על ידי השוטרים לחקירה בחשד לעבירת קבלת דבר במרמה. להערכת חוקרי המשטרה, שלשלו החשודים לכיסם מאות שקלים ואף סכום רב יותר, ממעשיהם. במסגרת חקירה זאת, הובאו השניים בפני בית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם ב-5 ימים נוספים, עד לתאריך 16.7.24. חקירת המשטרה נמשכת.