הסתבכות ראשונה בתפקיד: תלונות הוגשו למשטרה נגד יאיר גולן

לאחר פרסום הסרטון בו קרא לפעילים לעשות "מרי אזרחי" ונשמע אומר: "אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה מתחלפת", מספר תלונות הוגשו למשטרה נגד יאיר גולן. גולן טען כי מסלפים את דבריו לאחר הביקורת הקשה שהוטחה כלפיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/24 13:29 כב באייר התשפד

הסתבכות ראשונה בתפקיד: תלונות הוגשו למשטרה נגד יאיר גולן
יאיר גולן, הסתבך, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

הסערה סביב יאיר גולן מתפשטת, זאת לאחר שקרא לפעילים בסרטון שהופץ לבצע מרי אזרחי ואף להתנות את שירות המילואים שלהם. כזכור, אתמול (ד') פורסם סרטון של גולן בו נשמע קורא ל"אי-ציות אזרחי נרחב". מספר תלונות הוגשו למשטרה אודות הסרטון, והן נבדקות כרגע על ידי המשטרה.

"אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה מתחלפת"

גולן אמר לפעילים: "זוכרים את מכתב המילואימניקים? האיום הכי קטן באי ציות אזרחי הכניס את נתניהו ללחץ מטורף. למה אנחנו לא עושים בזה שימוש הרבה יותר נרחב?". בהמשך הציע להתנות גם את שירות המילואים עד להחלפת הממשלה: "אי ציות אזרחי זה למשל: 'אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה מתחלפת" אמר.

"היועצת חייבת לפתוח בחקירה פלילית נגדו"

גולן הותקף ביממה החולפת בעקבות פרסום הדברים והשר בן גביר אף דרש את התערבות היועמ"שית. "היועצת המשפטית לממשלה עדיין שותקת" כתב השר לביטחון לאומי, "גם כאשר מדובר בביטחון המדינה, היא מעדיפה להמשיך בהתנהגותה כיו"ר האופוזיציה בפועל. קריאתו המפורשת של יאיר גולן למרד וסרבנות, לא מותירה צל של ספק - היועצת חייבת לפתוח בחקירה פלילית נגדו. עכשיו".

גם יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' הגיב: "מול גילויי האחדות, הגבורה, ההקרבה וההתנדבות המדהימים של מאות אלפי לוחמי המילואים ובני משפחותיהם, עומדת קריאתו חסרת האחריות של יאיר גולן בשיא עליבותה ומלמדת שהאיש אינו ראוי. עם ישראל לא יתן להחזיר אותנו ל 6 לאוקטובר".

יאיר גולן בהפגנה למען החטופים, מרץ 2024

יאיר גולן, הסתבכות ראשונה בתפקיד, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

גם גנץ הגיב: "הדברים פשוטים וברורים: חובה להתייצב לשירות סדיר ומילואים, הרמטכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון של הצבא. לא מסרבים פקודה, לא מסרבים להתייצב - ונוהגים אך ורק לפי הפקודות. זה נכון לכל חלקי החברה הישראלית. אני קורא לחברי לנשק יאיר גולן, ולכל ההנהגה: השאירו את צה"ל מחוץ למחלוקת, עמוקה ככל שתהיה."

גולן: "אני מותקף ע"י נתניהו ומכונת הרעל"

גולן עצמו הגיב ואמר: "ביממה האחרונות אני מותקף ע"י נתניהו ומכונת הרעל הביביסטית ושלוחיה בערוץ 14, בתחנות הרדיו, ברשתות ובכל מקום שהם מחדירים את רעל ההסתה והפלגנות שלהם. אנחנו לא מפחדים! לא מפחדים ממכונת הרעל, לא מפחדים מהאיומים ומההסתה, לא מפחדים מהשימוש הפוליטי הנפסד והבלתי חוקי במשטרת בן גביר".