נחקרו בחשד לשוחד: נשיא המחוזי לשעבר ועו"ד אפי נוה שוחררו בתנאים מגבילים

נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, השופט בדימוס איתן אורנשטיין, ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עורך הדין אפי נווה, שוחררו בתנאים מגבילים לאחר חקירה שנמשכה שעות ארוכות בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 08:24 כא באייר התשפד

נחקרו בחשד לשוחד: נשיא המחוזי לשעבר ועו"ד אפי נוה שוחררו בתנאים מגבילים
נווה ואורנשטיין, צילום: Eric Sultan/POOL, Miriam Alster/FLASH90

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 שחררה במהלך הלילה (ד') את נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב לשעבר השופט איתן אורנשטיין ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עורך הדין אפי נווה, לאחר חקירה שנמשכה במשך למעלה מ-12 שעות בחשד לשוחד מרמה והפרת אמונים. השניים שוחררו בתנאים מגבילים, ובהם ערבות של 20,000 שקלים והתחייבות שלא ליצור קשר עם מעורבים בתיק במשך 30 יום.

נערכו חיפושים בבתיהם של החשודים

בלשי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הגיעו אתמול לבתיהם השניים, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433 זאת בעקבות פרסום של העיתונאי חיים לוינסון בכלי התקשורת לפני כחודשיים.

חשיפת העיתונאי חיים לוינסון

כזכור, הפרשה החלה עם פרסום התחקיר של העיתונאי חיים לוינסון ב"הארץ" בה נחשפו הקלטות בין השופט בדימוס איתן אורנשטיין עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה בתקופה בה כיהנו שניהם בתפקיד.

לאחר פרסום התחקיר במערכת הפוליטית תקפו את השניים. חברת הכנסת נעמה לזימי דרשה פתיחת חקירה פלילית ואילו חבר הכנסת רוטמן כתב: "התחקיר של חיים לוינסון על המינוי של אורנשטיין כנשיא למחוזי מלמד אותנו רק דבר אחד. הוועדה לאיתור נשיאים לבתי המשפט המחוזיים עברה תהליך השחתה ופוליטיזציה מסוכנים, וחייבים להוציא משם את כל הפוליטיקאים".